Jump to content

Båtsesong Kristiansand


Goddis77

Recommended Posts

Jeg var i Kristiansand for 3 uker siden, og holdt på å fryse inne - så det har vel noe med temperaturen å gjøre tenker deg.

 

I skrivende stund viser ikke dette mediet hvor du hører til i landet, men for en vestlenning som meg er nok sesongen vanligvis endel lengre enn øst- og sørpå.

Link to post
Share on other sites

Hei,

Her nede er folk stort sett litt trege, mange som ikke kommer ut før i juni. Sesongen for kommunale båtplasser er fra begynnelsen av april, men jeg tror de driver med noe mudringsarbeid i flere av de kommunale havnene slik at båtplassenen ikke er klare ennå. Selv har jeg tenkt å legge ut båten rett over påske, driver med klargjøringen nå :smiley:

 

Jon

Link to post
Share on other sites

Båten min ligger ute i Kristiansand nå :wink:

 

Er nok en av de eneste enda ser det ut som. Var ute på Randøyene en tur å med båten og lagde middag der i regnværet. Var ikke mange båtene som var på tur enda nei. Tror ikke det har vært så få båter på Stokken vest i påsken noen gang som jeg kan huske. I Augnlandsbukta mudres det som sagt tidligere i tråden her, og derfor kan ikke noen båter der legges ut før langt uti mai tror jeg det var. Hånesbukta er heller ikke ferdig utbygd, og jeg mener å ha hørt at disse plassene heller ikke blir ferdige for uti mai en gang. I min båthavn er heller ikke alle lemmer lagt ut til flytebryggene enda, så jeg kommer meg ikke ut til min egen båtplass enda ser det ut til. Kan ikke si det er imopnerende service som blir levert til båtfolket her i kommunen alltid !!

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Noen har hogd en råk i isen et stykke inne i Topdalsfjorden,(Justvik) så nå vil junior ha "Henrykt" på vann, litt småsurt ennå spør du meg. :smiley: Blir det en fin dag så kan jeg fyre opp "Miss Daisy", hun har ligget på vann i hele vinter, i båthus vel og merke, tørt og godt jo det kribler i skrotten nå! :cool:

Redigert av classic fiberglass (see edit history)

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

I Augnlandsbukta mudres det som sagt tidligere i tråden her, og derfor kan ikke noen båter der legges ut før langt uti mai tror jeg det var. Hånesbukta er heller ikke ferdig utbygd, og jeg mener å ha hørt at disse plassene heller ikke blir ferdige for uti mai en gang. I min båthavn er heller ikke alle lemmer lagt ut til flytebryggene enda, så jeg kommer meg ikke ut til min egen båtplass enda ser det ut til. Kan ikke si det er imopnerende service som blir levert til båtfolket her i kommunen alltid !!

Nå har havnevesenet sagt at de som ønsker å ha båten på vannet før Auglandsbukta er ferdig mudret bare må ta kontakt så ordner de plass på den ene brygga som ikke er fjernet eller i en annen havn til Auglandsbukta er ferdig, så det er vel egentlig ikke noen gyldig unskylding for å være sent ute med båten :wink:

Link to post
Share on other sites

Fikk av burkaen i dag og er godt i gang med vask og puss. Men det var jammen meg stille i havna. Kun jeg og en annen som var igang. Vanligvis er jo påsken båtpusstid delux her nede, men i år ser det ut som den voldsomme vinteren har skremt mange. Det blir nok mange sørlendinger som får en kort sesong i år kan det se ut som. Regner med å være på vannet til 1. mai som vanlig. Fordelen er jo at vi som "holder skjema" får mange plasser for oss selv i vår :smash:

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Var nede og gikk tur i formiddag. Der var noen som var i full gang med båtpussen der ihvertfall. En av de kommunale båtplassene som ligger litt vest for innkjørselen til Søgne når en følger veien langs sjøen. Er ikke helt kjent her ute, og husker ikke helt navnene her....

Snakket ihvertfall med en kar som hadde fått midlertidig båtplass her, mens havnen hans ble fikset.

Fint vær her nede idag :cool:

Link to post
Share on other sites

Snø og kulde har satt en effektiv stopper for mange. Min båt står lagret inne og har begynt å klargjøre for sjøsetting i midten av mai. Erfaringsmessig blir det ikke mange turer før snøen er borte og sola begynner å varme såpass at vi tiner opp og begynner å tro at det kommer en ny sommer i år også. .. Inntil varmen kommer får vi lukte på tauverket å glede oss til det som ligger foran oss.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...