Jump to content

Snø og is i Nøtterøy


Gismo

Recommended Posts

Som nybakt båteier og ny bruker av bp vil jeg si at her er det virkelig mange gode og nyttige tips å lese. Jeg bor helt vest i Telemark og har kjøpt meg båt som ligger i opplag på Nøtterøy. Det har blitt mange turer dit i vinter, og haster selvfølgelig med å få den på vannet, og seilt den hjem. Båten står nesten klar til sjøsetting. Er det noen som vet om snø og isen fremdeles ligger, eller er det snart ett håp om å få den på vannet?

 

Mvh Gismo

Redigert av Gismo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Låner litt plass her.

Skal en tur til Bolærne i dag. Tengte meg gjennom Vrengen, er det is der?

Er det forøvrig isfritt i Røssesund hvis jeg må på utsiden av Værdens ende?

Takker for raske svar da skuta er klar til avgang om en time.

THOR !!!! send ut SKJÆRA di på en rekognonseringstur. :sailing:

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Tenkte å ta en tur til Verens ende idag. Er det noen som vet om strømmen er strøm på kaia på denne tiden av året?

Regner ikke med at det er noen problemer med is der ute??

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Ælva ???? :crazy: Det der var århunderets beste kommentar Marna ! Silosaft og kloakk renna er mere dekkende. Isen kan være standhaftig der. Men den løser seg opp fra begge ender både fra Nesbrygga side Nøtterøy Båtsenter siden vanligvis,det kan ta litt tid. Fra det "begynner" til du kan seile tar det et par uker ihvertfall. Ring Arild Vedvik og sett båten din ut i Knarberg hvis du ikke orker å vente.

Og skjæra mi har flyveforbud så langt nord. Tilstanden i Kongeriket kan kun sjekkes tirsdag,men Ørnhild var ved godt mot nå nettopp. Da har sikkert skjæra og pitpuddelen vår fornemmelser også.

Blir nok en tur i garasjen og hensettelse i transe med den fineste røyketobakk og kaffe for å bli oppdatert....

Link to post
Share on other sites

Mye drivis nord og vest av Veierland. Isen kom vel innenfra Melsomvik og der omkring tenker jeg . Fin tur til Bolærne idag. Der var våren kommet med Blåveis i solhellinga. Konstaterte at forlegningen min var forsvarlig murt igjen og forseglet for etterslekten. Hvorfor i he....e kunne de ikke gjort det når jeg var der...ja ikke inni da. Pest var der, men det var ikke mye å skryte av. Pest = peilestasjon for minetroppen. Prøvde å forklare ungane at her lå far og lærte å forsvare landet.

.....e hørte jeg noe fnising bak der :lol:

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Tenkte å ta en tur til Verens ende idag. Er det noen som vet om strømmen er strøm på kaia på denne tiden av året?

Regner ikke med at det er noen problemer med is der ute??

Jeg får svare sjøl. Nei strøm var ikke tilkoblett ennå. Men det ble en koslig kveld alikevell. Langt fra så mange båter som jeg hørte det var på Bolærne. På Verdens ende var vi kun 6 båter i natt.

 

Litt drivis i Vrengen når vi gikk der nå i ettermiddag.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...