Jump to content

Hvor får man billigst båtutstyr?

Yankee

Recommended Posts

Kan 'hschrde' si noe mer om hvilke maritime produkter i Kroatia som var billig.

Jeg har registret at endel "tungt" maritimt utstyr som messing, syrefast stål og galvanisert stål er billigere i enkelte andre land.

Når det gjelder elektronisk utstyr har jeg merket ved et-par anledninger av norsk importør er noe tilbakeholden med oppfølgingen av produktene.

Jeg har også registret at svenske forhandlere er billige på noe VHF-utstyr og autopilotutstyr.

Malfix er allerede nevnt - der pleier det å være OK priser. Seasea har også kurante priser, men er spesielt OK under messen - da er det 20-30 % på hele butikken. I tillegg har de alltid lave priser på enkelte ting de ønsker å trekke kunder på (solceller, noe elektronikk etc).

Mitt inntrykk er at Maritim er ganske dyre på det meste av det jeg har sett etter. Men fordelen er at de stort sett har eller lett skaffer det en trenger. Så en stor del av handelen foregår likevel der...

• 7 år senere...

Løfter denne igjen.

Maritim ser ut til å bli dyrere og dyrere etter hvert som de vokser, og nå har de begynt med priser som ender på 9,- i omtrent hele katalogen. På grensen til latterlig.

Jeg er på utkikk etter dobbel båtstol, og Maritim skal ha 2999,- for en som Stokken B. og M. selger for 2369,- . Det blir en bra prisforskjell på en sånn stol.

Nå skal det sies at Maritim har mye på lager, og har bra service men dog. :nonod:

"It's difficult to build an ugly wooden boat."

• 8 år senere...

Jeg sjekker alltid pris på nett. Prisene varierer! Foretrekker å handle der det er praktisk mulig å kunne levere tilbake/reklamere i tilfelle feil. En bekjent kjøpte en vare fra kina for 4000,pris i norge 12000. Kaputt,nytter ikke reklamere der!   Jeg styrer alltid unna de forhandlere som har gitt meg dårlig service/negativ respons på reklamasjon, selv om de har laveste pris. 

JRK skrev On 14.4.2006 at 19.00:

Hei,

Kina er nok en av de billigste stedene og handle båtutstyr. Vet ikke så mye om utvalget :yesnod:

Beklager klarte ikke å dy meg.

Skuffende og lite konstruktiv informasjon :giggle: Men du hadde bare lyst til å bidra?

Oops.. så først nå at innlegget var fra 2006. Jaja.. tidene har kanskje ikke forandret seg altfor mye.

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...