Yankee Startet 14.April.2006 Link til dette innlegget Startet 14.April.2006 Jeg skal kjøpe endel båtutstyr, blant annet automatisk brannslokkingsapparat for motorrommet. Billigste jeg har funnet til nå er Maritime i arendal. Noen som har tips om andre butikker som selger billig? Gjerne nettbutikker! Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 14.April.2006 Link til dette innlegget Svart 14.April.2006 Sjekk ut f.eks hjertmans.se. Kjøpte fjernkontroll til autopiloten der for 1700 svenske. Pris hos Maritim 4200 norsk.... Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 14.April.2006 Link til dette innlegget Svart 14.April.2006 Hei, Kina er nok en av de billigste stedene og handle båtutstyr. Vet ikke så mye om utvalget Beklager klarte ikke å dy meg. Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 14.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2006 Tror neppe Europeisk båtutstyr er billigst i Kina Meeeen, at de kan produsere det billig og bra for oss, ja det er en annen ting. Så slipper vi å jobbe så mye, og de får mer penger. Da får vi mere tid til å bruke båten Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 15.April.2006 Link til dette innlegget Svart 15.April.2006 Det er vel noen nettbutikker på båtutstyr borte i østen også. En jobb for dere unge datafiksere å spor opp? Sitér dette innlegget Link to post
GP - Rune Svart 15.April.2006 Link til dette innlegget Svart 15.April.2006 Du kan jo sjekke litt på Malfix.no Drar man innom eller ringer hender det også at man får skikkelig tilbudspriser. Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 16.April.2006 Link til dette innlegget Svart 16.April.2006 Sjekk ut f.eks hjertmans.se. Kjøpte fjernkontroll til autopiloten der for 1700 svenske. Pris hos Maritim 4200 norsk....Hjertmans har åpnet ny butikk i Karlstad! Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 16.April.2006 Link til dette innlegget Svart 16.April.2006 Butikken Erlandsons Brygga http://bryggan.nu utenfor Stockholm har flere ganger blitt utropt som Sveriges billigste på båtutstyr. Sitér dette innlegget Link to post
hschrde Svart 16.April.2006 Link til dette innlegget Svart 16.April.2006 La merke til at Kroatia var skikkelig billig da jeg var skipper der sist sommer. Har ikke fått sjekket om det finnes butikker der som sender oppover. Var inne på tanken å fylle en bag med diverse ting der det er stor prisforskjell - hadde nok fort spart inn flybilletten! Men det ble med tanken... Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 16.April.2006 Link til dette innlegget Svart 16.April.2006 Sjekk ut f.eks hjertmans.se. Kjøpte fjernkontroll til autopiloten der for 1700 svenske. Pris hos Maritim 4200 norsk....Dette er jo utrolig rimelig, i USA koster denne nærmere 2400kr. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 16.April.2006 Link til dette innlegget Svart 16.April.2006 Kan 'hschrde' si noe mer om hvilke maritime produkter i Kroatia som var billig. Jeg har registret at endel "tungt" maritimt utstyr som messing, syrefast stål og galvanisert stål er billigere i enkelte andre land. Når det gjelder elektronisk utstyr har jeg merket ved et-par anledninger av norsk importør er noe tilbakeholden med oppfølgingen av produktene. Jeg har også registret at svenske forhandlere er billige på noe VHF-utstyr og autopilotutstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 16.April.2006 Link til dette innlegget Svart 16.April.2006 La merke til at Kroatia var skikkelig billig da jeg var skipper der sist sommer........- hadde nok fort spart inn flybilletten! Men det ble med tanken... Høres dobbelt fristende ut. Fint feriemål, og "gratis ferie" ved storinnkjøp av båtutstyr . Plutselig fikk jeg lyst på radar og kartplotter gitt! Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 17.April.2006 Link til dette innlegget Svart 17.April.2006 Malfix er allerede nevnt - der pleier det å være OK priser. Seasea har også kurante priser, men er spesielt OK under messen - da er det 20-30 % på hele butikken. I tillegg har de alltid lave priser på enkelte ting de ønsker å trekke kunder på (solceller, noe elektronikk etc). Mitt inntrykk er at Maritim er ganske dyre på det meste av det jeg har sett etter. Men fordelen er at de stort sett har eller lett skaffer det en trenger. Så en stor del av handelen foregår likevel der... Sitér dette innlegget Link to post
Tittin Svart 17.April.2006 Link til dette innlegget Svart 17.April.2006 Min erfaring med Maritim er at det kun er noen enkelte ting som de er gunstige på! Synes prisene der har blitt høyere og høyere etter hvert som de har blitt større. Men utvalget er bra! Sitér dette innlegget Link to post
Woody Svart 16.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2014 Løfter denne igjen. Maritim ser ut til å bli dyrere og dyrere etter hvert som de vokser, og nå har de begynt med priser som ender på 9,- i omtrent hele katalogen. På grensen til latterlig. Jeg er på utkikk etter dobbel båtstol, og Maritim skal ha 2999,- for en som Stokken B. og M. selger for 2369,- . Det blir en bra prisforskjell på en sånn stol. Nå skal det sies at Maritim har mye på lager, og har bra service men dog. Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
Flyrikk Svart 16.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2014 Til uka kjører Maritim Tønsberg konkurssalg. Kanskje du finner stolen din der. :) Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Woody Svart 16.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2014 Hvordan kan de gå konkurs? Er det ikke en underavdeling av Maritim Arendal? Blir den ikke bare lagt ned, og utstyret føres tilbake til "moderbedriften"? Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
Key Freak Svart 16.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2014 Det er et eget selskap som ikke har noe med AS'et i Arendal å gjøre. Maritim-kjeden er franchisebasert. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Sofaseileren Svart 16.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2014 Rart. Maritim i Fredrikstad sa opp avtalen på ganske kort varsel, pga at francisen ikke var lønnsom for dem. De heter nå Sea King. Maritim måtte, så vidt jeg forsto, kaste seg rundt og åpne ny filial i Fredrikstad. Er det denne som er konkurs? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 16.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2014 Det står noe om dette på maritim.no og klikk på den enkelte butikk Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 16.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2014 Er visst trøtt. Glem forrige innlegget mitt. Blingset og tenkte Fredrikstad (!!).... Tønsberg har tydeligvis konk... Sitér dette innlegget Link to post
sørlandschips Svart 20.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2022 Kan jeg løfte denne tråden igjen? Hvor handler dere utstyr ? Toalett. Elektrisk. Kartplotter. Fendere. Tauverk. Instrumenter osv ? Finnes ho et hav av forskjellige deler til samme formål og ett enda større hav av forskjellige nettsider/selgere Sitér dette innlegget Link to post
El barco de Sol Svart 20.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2022 Jeg sjekker alltid pris på nett. Prisene varierer! Foretrekker å handle der det er praktisk mulig å kunne levere tilbake/reklamere i tilfelle feil. En bekjent kjøpte en vare fra kina for 4000,pris i norge 12000. Kaputt,nytter ikke reklamere der! Jeg styrer alltid unna de forhandlere som har gitt meg dårlig service/negativ respons på reklamasjon, selv om de har laveste pris. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 20.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2022 (redigert) JRK skrev On 14.4.2006 at 19.00: Hei, Kina er nok en av de billigste stedene og handle båtutstyr. Vet ikke så mye om utvalget Beklager klarte ikke å dy meg. Skuffende og lite konstruktiv informasjon Men du hadde bare lyst til å bidra? Oops.. så først nå at innlegget var fra 2006. Jaja.. tidene har kanskje ikke forandret seg altfor mye. Redigert 20.Mai.2022 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
JRK Svart 28.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2022 (redigert) Feilpost Redigert 28.Mai.2022 av JRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.