Jump to content

prøvekjøreren...


Holmedal

Recommended Posts

Har motoren min tilsalgs på finn.no i håp om at jeg kan få kjøpt meg en større bensinsluker..

Ringer en kar som bor 20 min fra meg, og spør om han kan få prøve motoren siden jeg har skrevet at motoren kan prøvekjøres..

 

Mannen stiller opp i full uniform..varmedress, finnlandshette, hansker og solbriller... jaja tenkte jeg..

 

Mannen titter og spør og maser og maser om båter han har hatt, og han skal kjøpe, og han har prøvekjørt og opp i mente .. han hadde bestemt seg for en 14"med 25 hk som sto i stavanger, så jeg tenkte hva pokker skal han med en 90hk

 

Omsider starter han opp og kjører av gårde.. flyr frem og tilbake på byfjorden, kommer inn etter iallefall 20 min.. "Dette var gøy sier han, jeg kjøper alt"

Og så fortsetter praten.. han spør om han kan få ta en tur til . .greit det . . flyr fram og tilbake opp i mente på fjorden..

¨Kommer tilbake og sier at han tar motoren.. Når kunne har få den.. skulle helst hatt den med en gang sier han (da jeg allerede har sagt at jeg ikke har mulighet til å ta motoren av før tidligst om to dager..)

 

Jaja..ringer deg i morgen jeg ,så ordener vi noe..

 

Mannen ringer opp igjen senere og sier at han må slå det fra seg . .

 

samme for meg, jeg må ikke selge..

 

men dette er typisk en sånn som bare vil ut å prøvekjøre andre sine leketøy som går fort .. irriterer meg av og til ja. ..

 

Fin fyr ..

 

:flag:

Redigert av Holmedal (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Problemet mitt er at jeg stoler på alle.. er godtroende.. jeg føler at jeg er til å stole på og regner med at andre har samme holdningen som meg.. Jeg har enda tilgode å bli lurt da.. men fortsetter jeg å stole på folk på samme måten, kommer jeg nok til å bli lurt en dag ja..

 

 

Jeg forstår meg ikke på folk som skal selge båt, bil motorsykler og som lar andre prøvekjøre doningen UTEN å være med selv :confused:

 

Er enig med keiko II. Tanken på å slippe noen løs alene på prøvekjøring har aldri slått meg.

 

Velkommen til baatplassen, Holmedal. :flag: Du får passe på om typen en gang skal selge noe....Lykke til med salget.

 

Du var jo heldig at han kom tlbake da. :wink:

Link to post
Share on other sites

For mange år siden var det en annonse i lokalavisa om en 15 fot speedbåt med 55 hk tilsalgs for kr 2.600,-. Ringte og avtalte besiktigelse umiddelbart, kasta meg på mopeden (sa det var mange år siden :lol: ) og kjørte langt (for det var sinnsykt billig) - det gikk halvannen time bare en vei, og når jeg kom fram, sa selger: "Æh, det var feil i annonsa, riktig pris var 26.000,-...". :nonod:

 

Hva skulle jeg da gjøre, etter å ha kjørt så lenge, og blitt "lurt" slik (for aldri i verden om jeg hadde råd til 26.000,-)? Jeg svarte kjapt: "Selvfølgelig, jeg forstod det", og så tok vi en laaang prøvetur. Siden hørte selger aldri noe mer fra meg...

 

(Men jeg "tok igjen" på sjebnen, og skaffet meg 15 fot med 115 hk året etter... :wink: )

Link to post
Share on other sites

Vel Holmedal. Ikke for å hive noe meir bensin på bålet, men han svei vel av ein del bensin på dei to turene han hadde . :lol: Men slik er forlk. Eg stoler ikke på noen før det motsatte er bevist.. hehe. Sunn skepsis kaller eg det.

 

Velkommen til forumet.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

For mange år siden var det en annonse i lokalavisa om en 15 fot speedbåt med 55 hk tilsalgs for kr 2.600,-. Ringte og avtalte besiktigelse umiddelbart, kasta meg på mopeden (sa det var mange år siden :lol: ) og kjørte langt (for det var sinnsykt billig) - det gikk halvannen time bare en vei, og når jeg kom fram, sa selger: "Æh, det var feil i annonsa, riktig pris var 26.000,-...". :nonod:

 

Hva skulle jeg da gjøre, etter å ha kjørt så lenge, og blitt "lurt" slik (for aldri i verden om jeg hadde råd til 26.000,-)? Jeg svarte kjapt: "Selvfølgelig, jeg forstod det", og så tok vi en laaang prøvetur. Siden hørte selger aldri noe mer fra meg...

 

(Men jeg "tok igjen" på sjebnen, og skaffet meg 15 fot med 115 hk året etter... :wink: )

denne karen visste meget godt hva prisen var . .. han spurte meg også.. :flag:

 

Vel Holmedal. Ikke for å hive noe meir bensin på bålet, men han svei vel av ein del bensin på dei to turene han hadde . :lol: Men slik er forlk. Eg stoler ikke på noen før det motsatte er bevist.. hehe. Sunn skepsis kaller eg det.

 

Velkommen til forumet.

bensin er det mer av der det kommer fra.. :wink: koster ikke så mye heller for literen :crazy:

 

har aldri opplevd at folk er slik, så måtte bare fortelle det :cheers:

Link to post
Share on other sites

Problemet mitt er at jeg stoler på alle.. er godtroende.. jeg føler at jeg er til å stole på og regner med at andre har samme holdningen som meg.. Jeg har enda tilgode å bli lurt da.. men fortsetter jeg å stole på folk på samme måten, kommer jeg nok til å bli lurt en dag ja..

Å stole på folk intill det motsatte er bevist, er en bra holdning.

Ivertfall blir en lettere kjent med folk og kommer innpå, men bare husk det er en balansegang.

Men det er ikke alltid så lett å ha antenner for alt.

 

Forresten, velkommen til forumet :wink:

 

Mvh

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...