Jump to content

Vurderer å skifte ut teddifor i tak og på skott.


PHK

Recommended Posts

Vurderer å skifte ut teddifor i tak og på skott.

 

Kjøpte i fjor min første båt. Det er en Sandvik 26 1982 modell.

 

Har vasket pute trekk, og skiftet ut noen glidelås nå i vår. Kommer også til å kjøpe nye tepper til å ha på dørken, og sy nye gardiner.

 

Vi vurderer i tillegg å skifte ut teddiforet i taket og på skottene. Det er mørkt brun og langhårete. Må ha stått på i mange år. Det er noen plasser løsnet, så det ser ikke lenger så bra ut, og virker noe skittent og støvete.

Det virker som om det har en praktisk årsak med at det ikke dannes kondens (synbart) (isolerende egenskap?).

 

I taket ser det enkelt ut å skifte. Det virker som det er lagt rundt plater i taket. Platene ser ut til å være skrudd fast.

Langs åpne skott er det limt fast. Er noe usikker hvordan dette er festet rundt vinduer ol. Det kan kanskje være klemt under vinduslister. Er litt redd for å åpne på disse. Fare for lekasje etterpå?

 

Er interessert i å få høre erfaringer fra noen som har gjort lignende jobb, og hva jeg evenetuelt bør skifte det ut med.

Link to post
Share on other sites

Heisann!

Vi har en sandvik 25 ac som vi akkurat har skiftet ut det gamle interiøret. Det var ikke teddyfor men noe gammel skai som var malt oppå tror eg. Båten er nå trekt opp igjen med ny skai med isolasjon på baksiden. Det ble veldig pent. Taket er plater som skaien er limt på og deretter skrudd fast i taket. Listene rundt vinduene ble skrudd ned og skaien ble limt under. Det ble silikonert på nytt før listene kom på plass igjen. Helt tett!

Det finnes alltid noe å glede seg over!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...