Jump to content

Hvordan løsne starter til AQAD31?


Lars Hansen

Recommended Posts

Hei!

Skal levere starteren min til service på viklerverksted, men sliter litt med å få løsnet den fra motoren.

Har skrudd av de 2 mutrene som holder den fast, og prøvd å kilet imellom en flat meisel. Har fått den ut 3-4 mm på den siden som vender vekk fra motoren, men får den ikke lenger. Er anleggsflaten mellom starter og motor som en "flens", eller går en kant på starteren litt inn i motorblokka? Hvis det er som det første, henger vel starteren igjen på boltene. I så fall kan jeg vel forsøke å skru ut disse...

 

Noen som har noen tips?

Link to post
Share on other sites

Der er nok 3 bolter. Om du ser på bildet i manualen viser bare to men de tre boltene er fordelt nokså likt rundt hele omkretsen og da kan du jo tenke deg hvor den tredje er :sad:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Får håpe du ikke har brukket noe gods da... :eek:

 

Da jeg mariniserte en perkins skulle jeg ta av termostat hus, gjorde samme blemma, fant 4 skruer og klemte til med meisel.... ville ikke av fant etterpå en mutter gjemt under hele greia.... resultat av brekkingen.... sprukket gods i termostathus... ikke billig med nytt.....

Link to post
Share on other sites

Du må nok som andre sier her ta av intercooleren. Da jeg tok av startmotoren på min AQAD 31 så viste det seg at den innerste mutteren ikke var på. Derfor holdt det med å løsne de to ytterste mutrene. Når jeg satte sammen igjen så lot jeg også være å sette på mutter på den innerste i tilfelle jeg skal av med startmotoren en gang igjen. Det har sikkert ikke vært noen mutter der i mange år så det går nok greit uten.

 

Får håpe du ikke har bøyd i stykker noe på starteren din siden du har fått den ut 3-4 mm. uten å løsne den innerste mutteren.

Redigert av saga (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...