Jump to content

Hekkmontert giver til Raymarine DS400X - monteringsproblem

Jan Rune

Recommended Posts

Jeg skal hekkmontere giver til Raymarine DS400X på min Marex 290 Sun Cruiser, og har lest monteringsanvisning til øyet blir stort og vått. Monteringsanvisningen er i og for seg instruktiv og foreståelig nok den, men jeg undres på følgende:

For å montere festebrakketten på hekken skal det bores 3 hull på 4 mm diam. og 22 mm dybde. Anbefales å sette maskeringstape på bor for ikke å komme for dypt. Greit. :yesnod:

Skruene som skal brukes er imidlertid 45 mm lange. Festet på braketten bygger 5 mm. Like fullt skal det da inn 40 mm skruelengde i et hull hvor det var viktig å ikke bore dypere enn 22 mm. Kan dette være riktig ?? :crazy::crazy:

Hvor tykt er egentlig skroget helt i nedre kant av hekken? Vil ikke 40 mm skruer sansynligvis gå gjennom??:confused:

Redigert av jrs (see edit history)

Jan Rune

Har montert tre hekkgivere og bestandig boret dypere enn 22 mm. Om du borer "gjennom" er ikke et problem i seg selv, bare du ser til at det ikke kan komme vann i hullet etterpå. Bor med riktig dim. for den skruen du skal benytte, forsenk hullet litt, på med nok Sikaflex eller Tec7 inn i hullet og på skruens gjenger. Ikke skru for hardt til...men sånn "passe" Dette holder tett lenge!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...