Jump to content

Hekkmontert giver til Raymarine DS400X - monteringsproblem


Jan Rune

Recommended Posts

Jeg skal hekkmontere giver til Raymarine DS400X på min Marex 290 Sun Cruiser, og har lest monteringsanvisning til øyet blir stort og vått. Monteringsanvisningen er i og for seg instruktiv og foreståelig nok den, men jeg undres på følgende:

 

For å montere festebrakketten på hekken skal det bores 3 hull på 4 mm diam. og 22 mm dybde. Anbefales å sette maskeringstape på bor for ikke å komme for dypt. Greit. :yesnod:

Skruene som skal brukes er imidlertid 45 mm lange. Festet på braketten bygger 5 mm. Like fullt skal det da inn 40 mm skruelengde i et hull hvor det var viktig å ikke bore dypere enn 22 mm. Kan dette være riktig ?? :crazy::crazy:

Hvor tykt er egentlig skroget helt i nedre kant av hekken? Vil ikke 40 mm skruer sansynligvis gå gjennom??:confused:

Redigert av jrs (see edit history)

Jan Rune

Link to post
Share on other sites

Har montert tre hekkgivere og bestandig boret dypere enn 22 mm. Om du borer "gjennom" er ikke et problem i seg selv, bare du ser til at det ikke kan komme vann i hullet etterpå. Bor med riktig dim. for den skruen du skal benytte, forsenk hullet litt, på med nok Sikaflex eller Tec7 inn i hullet og på skruens gjenger. Ikke skru for hardt til...men sånn "passe" Dette holder tett lenge!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...