Jump to content

tynnfiner problemer.


36

Recommended Posts

Her fant jeg et emne hvor jeg kan smette inn et spørsmål:

 

Interiørmotene svinger og på 30-tallet ble en del dører kledd med tynnpanel (5 mm) og på 70-tallet fikk en del vegger gjennomgå. Noe av dette er såkalt Korea-panel.

 

Er disse platene dugandes iforb. med båt?

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Jeg har reparert et par mindre skader der ytterste lag av finer har sluppet. Jeg laget to relativt små hull i hver sin ende av boblen. Trykket inn epoksy med engangssprøyte i det ene hullet og bearbeidet så flaten med fingrene til det kom epoksy ut av det andre hullet. Satte deretter området under press med OK resultat.

 

Mahogny bladfiner fikk jeg hos http://www.billingstadtrelast.no/.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Har limt tynnfiner (mahogny) på endel skapdører, men det har blitt noen partier med buler(bobler)

hvordan fikse dette?????????

Bør først nevne at jeg har limt knivskåren finer selv på skott med epoxy. Dette ble så dårlig at jeg måtte slipe det ned. :headbang:

Er det dører du kan demontere ville jeg ha lagt de flatt, brukt engangssprøyte med kanyle til limet, og forsøkt å få inn lim lokalt der bulene er. Deretter lagt fineren under tungt press. Hva slags lim har du brukt?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...