Jump to content

Voks i 2kg propanbeholder?


Ingar

Recommended Posts

Dette gjelder egentlig en propanbrenner, men jeg regner med at det også er aktuellt for båt.

Problemet er at brenneren etter 1-2 2kg beholdere går tett. Når jeg åpner den er de full innvendig av noe som ligner gulaktig voks, evnt. en veldig tyktflytende grease. Bruker kun 2kg beholdere.

Noen som har kjennskap til dette? Er det noe de har på beholderne for å hindre korrosjon?

Link to post
Share on other sites

Vet ikke om det tilsettes noe i gassen. Men jeg hadde før en jobb hvor vi brukte en del gass på 2kg's beholdere, og husker at det var veldig viktig å tømme slangen for gass når jeg stengte kranen på beholderen. Måtte la flammen brenne slangen tom. Hvis jeg glemte dette, var det skikkelig kranglete å få en ordentlig flamme på brenneren neste gang. Da spyttet den og freste med lange stikkflammer en periode før den brant som den skulle. Virket som gassen mistet futten, eller noe sånt.

Link to post
Share on other sites

Har opplevd samme greia. Voks som tettet dysespissene i propanbeholderen min etter siste fylling. En blå 2 kilos flaske som jeg fyller en gang hvert skuddår. Har ikke opplevd det tidligere og har ikke endret bruksmønster, så det må ha vært noe i gassen.

 

Virker bra etter oppstaking av dyse, men neste gang den skal brukes, er den gjerne full av voks igjen. Ny nål i dysa og så er det bra til neste gang igjen.

 

Hvorfor det er slik? Nei det må noen andre fortelle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...