Jump to content

Det nye dekket har ikke blitt helt rett, hvordan rette det?


jorhei

Recommended Posts

Det nye dekket på vår tresnekke har desverrre har ikke blitt helt rett og har fått en liten bue på midten. Det er ikke mye, men når jeg nå først gjør denne jobben så vil jeg ha det helt rett. Feilen ble ikke oppdaget før det var lagt på noen staver, så de kommer jeg til å rive opp igjen. Under stavene ligger det to merantiplater som er limt og skrudd fast. Spørsmålet er om det finne en eller annen form for sparkel som jeg kan legge oppå merantiplatene før jeg legger furustavene på dekket.

 

Noen som har en god idè til hva jeg kan gjøre?

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Hva med å slipe ned litt på midten med vinkelsliper og sandpapirrondeller? Det burde vel også gjøre jobben.Hvis ikke, så går det nok helt fint å sparkle med epoxysparkel først. Husk bare å vaske den ren og mattslipe den etterpå, så den etterfølgende epoxyen får feste.

 

Ellers så skal det vel uansett være en liten bue på et dekk da, men det er jo mulig at jeg misforstår litt???

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Okey, trodde også dekket skulle bue litt, men syntes det så litt rart ut, men det kan jo ha noe å gjøre med at overbygget ikke er på. Men hvis det skal bue, hvor mye skal forskjellen da være. Si at man legger en rett bjelke over hele dekket, hvor høyt skal det da være fra dekket og opp til bjelken?

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Hørtes ikke så lurt ut med dekk som er lavest på midten nei! En glimrende plass for vanndammer skulle man tro, og det bør man jo ikke ha (særlig ikke på en trebåt). Men et bilde hadde kanskje forklart en del? Sier mer enn tusen ord sies det...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Skal se om jeg får fikset noen bilder. Det vil ikke bli noe problem med vann på dekket, for det renner av på begge sider, spørsmålet er vel heller om hvor godt det vil synes når man ser på det. Orker liksom ikke å gå å irritere meg over det hver gang jeg ser på det.

 

For å rette det opp har jeg tenkt å legge en plate på riktig tykkelse der hvor det buer, og deretter bruke epoxy eller lignende for å jevne det helt ut slik at det blir helt jevnt, men er jo ikke sikker på om dette er den beste måten da?

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Om underlaget er helt stumt, eks. limt og skrudd plywood, høres det riktig ut å bruke plywood og epoxy. Jeg ville brukt det letteste/mest lettslipte fyllstoffet du får tak i. Er det kun noen mm kan det kanskje holde med kun sparkel. Jeg vil også tro at det vil være lurt å lage en mal over ønsket dekksprofil på forhånd, så du har noe å justere etter.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...