vikers Startet 16.April.2006 Del på Facebook Startet 16.April.2006 Har et gammelt Humminbird lodd, som tidligere sto i trebåt - selger sa det fungerer helr greit, emn når jo ikke de helt stor dypder... Men jeg ser nå at det på giveren her så er typen for innvendig montering. :denne: Kan jeg allikevel feste denne på utsiden, og har dere troen på at det vil virke? Skal undersiden på giveren stå å "peke rett ned, eller skal den moteres med noe forover (hva er bak frem da? Ja...jeg vet, jeg vet.... PS håret er blond, og jeg lever med tre ikke båtinteresserte jenter.. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
M/S Bastard Svart 17.April.2006 Del på Facebook Svart 17.April.2006 (redigert) Det tror jeg ikke blir noe greie på. Legg det ut for salg og få tak i en bronsegiver. Er den andre snekka tverr bak? Da kan du bruke hekkmontert giver i såfall Redigert 17.April.2006 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 17.April.2006 Del på Facebook Svart 17.April.2006 Når du har trebåt lønner det seg å montere gjennomgående bronsegiver. Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 17.April.2006 Del på Facebook Svart 17.April.2006 Kan jeg allikevel feste denne på utsiden, og har dere troen på at det vil virke? Skal undersiden på giveren stå å "peke rett ned, eller skal den moteres med noe forover (hva er bak frem da? Med mindre det er et 3D-ekkolodd (som det sikkert ikke er), så er det ikke noe fremme eller bak. Giveren skal limes fast til bunnen på innsiden, slik at oversiden er i "vater". Innvendig svinger i trebåt er ikke godt nok, skroget i tre har for mange luftbobler som hemmer ekko-signalet. Hvis du skal kvitte deg med giveren, står jeg beredt til å kjøpe denne... Evt bytte med hekksvinger... Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 17.April.2006 Del på Facebook Svart 17.April.2006 Det er vel slik at de aller fleste som selger lodd anbefaller innvendig gjenomgående svinger på alle båter du har muligheten til det. Antar at hekkmontert svinger kommer under den kategorien Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
o.b.lix Svart 17.April.2006 Del på Facebook Svart 17.April.2006 Er den andre snekka tverr bak?Jeg vil ikke kalle en båt som er tverr bak for snekke Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 17.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2006 Min Furuholmen er da ikke flat i baken. Hun er rund og fyldig, slik en kvinne skal være! Din langfletta grytekar: Du kan nok få endel, men giver`n min får du ikke!! Jeg kan ikke skjønne annet enn om jeg monterer denne på en plate slik at den står vannrett på utsiden av skroget, så bør den virke også i trebåt? Eller er det dødfødt?? I så fall kan du kjøpe den av meg.. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
M/S Bastard Svart 17.April.2006 Del på Facebook Svart 17.April.2006 Jeg vil ikke kalle en båt som er tverr bak for snekke Men det vil jeg neida, mente han hadde en Furuholmen, det er jo riktig men trodde den var tverr. Det er den altså ikke så derfor bør du koste på deg en gjennomgående bronsegiver. Den koster like mye som skjermen.... Er den giver din tett nok til og tåle og være under vann da vikers? Bytt den heller ut. Du kan selge den til den til Oblix for det en bronsegiver koster Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 17.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2006 ... Er den giver din tett nok til og tåle og være under vann da vikers? Bytt den heller ut. Du kan selge den til den til Oblix for det en bronsegiver koster Giveren virker jo å være en helt massiv kloss, men det er kanskje feil? En bronsegiver koster nok 4 ganger hva skjermen min koster og dobbelt av hva denne giveren koster, så vil nok ikke ha store troen på et likt bytte der. I tillegg kommer størrelsen på han grytekaren også...du prøver ikke å lure store menn med tights og fletter. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.