Jump to content

Service på Yanmar 270hk


Texlissy

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har byttet båt og startet med å ta en stor (1000 timers) service på motoren (Yanmar 270 hk) på merkeverksted. Tror nesten ikke det er sant når jeg hører hvilket tidsforbruk denne servicen har medført. Det var ikke noen feil på motoren før service, kun tatt for å vedlikeholde etc. Servicen innebærer bytte av alle reimer (inkl registerreim), alle sinkanoder, olje, filter, justering av dyser, i tillegg til gjennomspyling av hele kjølesystemet.

 

Er interresert i å høre om andra har tatt tilsvarende service og eventuelt hva dette kostet og hva som gikk av timer.

 

Takknemlig for alle svar.

Link to post
Share on other sites

Ordinær service på en tilsvarende VP motor koster normalt ca. kr. 4200 inkl. skifte av reimer og oljeskift på kompressor og gir. Denne servicen inneholder ikke skifte av registerreim (ikke på VP), justering av dyser og gjennomspyling av kjølesystem. Jeg ville anta at de tre sistnevnte tingene vil koste ca. 10.000 hvorav arbeidspengene vil utgjøre ca. halvparten. Mitt tips vil derfor være noe i underkant av 15.000.

 

PS: Hvordan kan en produsent benytte registerreim i en motor beregnet til bruk i fritidsbåt? Selv ikke i Japan finnes det et Yanmar service verksted på hvert nes.......... :rolleyes:

Redigert av kes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...