Jump to content

"dobbel" røstjernbøyle


Player 311

Recommended Posts

På min båt har jeg både toppvant og undervant festet i samme bøylen på dekk, denne bøylen har form som en "M" slik at strekkfiskene ikke kommer i hverandre. Har lett litt for å finne slike bøyler, men jeg finner bare enkle og det lar seg vel ikke gjøre å feste to strekkfisker i samme?

Noen som har tips til hvem som kan kan forhandle slke "gammeldagse" bøyler?

Redigert av Player 311 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Tydeligvis ikke lett å få tak i... noen som har en formening om det er forsvarlig å feste to strekkfisker i samme bøylen (D-fasong opp fra dekk 10mm gods, 50mm fra senter til senter av boltene)?? Disse vil jo naturligvis presse på hverandre, men gjør dette noe?

Redigert av Player 311 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det fulgte med et par slike til båten min, men jeg er ikke sikker på hvem som selger dem. De var nemlig ikke med i listen over deler jeg kunne bestille, men det er mulig det er Benns i Stockholm som har levert dem, ettersom de også har levert riggen.

 

www.benns.se

 

Jeg tror ikke jeg ville satt to strekkfisker i samme bøyle slik du beskriver. På din båt er det vel 6 eller 7mm vant, og med en bruddstyrke på opp mot 3550kg per vant (2stk per side), får du vel omtrent et tonn statisk belastning på denne bøylen, og enda mer når du seiler og det blåser litt. Da er det ikke noe særlig hvis belastningen kommer skjevt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...