Jump to content

Bensinfilter


jankospeed

Recommended Posts

Noen som kan hjelpe meg med Vannutskiller\drivstoffilter fra Maritim?

 

Har satt dette filter mellom besinpumpe(klemmpumpe) og besintank.

 

Klemmer på besinpumpe,men ikke noe kommer frem i filter. Under vannutskiller og filter holder er det et hull opp i filteret. Her kan eg sette fingeren for og kjenne delvis trykk når pumping foregår. Men ikke noe kommer i filter. Skal det være en skru i bånn av dette filter?

 

Type filter er delenummer 13170-20 hos Maritin

2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI

2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO

Link to post
Share on other sites

Har du åpnet lufteskruen på toppen, når du pumper? Hvis ikke så pumper du bare opp trykket inni selve filteret.

Først når vannustkilleren / filteret er fullt av bensin / diesel stenges denne.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hullet du nevner i bunn av vannutskilleren er vel der skruen for tapping av vann skal være. En plastskrue som skal kunne løses for hånd, men som på mine båter alltid har satt seg så godt at den ikke lar seg rikke uten å først måtte demontere hele filteret. Uansett hvor godt jeg gjør rent eller hva jeg smører med.. Hvis du mangler denne skruen så skjønner jeg godt at du ikke klarer å pumpe opp noe. Det skal ikke være noen åpne hull noe sted når alt er koplet til!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Maritim skulle ordne det hele med å sende en ny tappeskrue. Har handlet det meste hos dem og veldig fornøyd.

 

Bare bytte tanken min no,ser er båten klar for sommeren.

2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI

2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...