Birchwood 320 Startet 17.April.2006 Del på Facebook Startet 17.April.2006 Har hørt om noe slikt som syrefri vasselin. Er det noe tess?? Hvor får eg tak i det eventuelt.. Andre ting som kan brukes.. Samme for andre kontakter rundt om i båten.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
SveinHa Svart 17.April.2006 Del på Facebook Svart 17.April.2006 Universalmiddelet mitt for slike saker er Tectyl ML Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
M/B Shanty Svart 17.April.2006 Del på Facebook Svart 17.April.2006 helt vanlig grease. Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
index Svart 17.April.2006 Del på Facebook Svart 17.April.2006 Det er det som skal brukes ja! Fåes i tuber hos f.eks Biltema, eller på apotek. Eller, som jeg har brukt i mange år nå, en boks med Natusan babysalve (NB: Ikke sinksalve!). Denne selges på alle dagligvarebutikker, og består rett og slett av vanlig syrefri vaselin! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars H. Svart 17.April.2006 Del på Facebook Svart 17.April.2006 Jeg har tidligere mast om at en må bruke syrefast vaselin. Nå gjør jeg det på en annen måte. Jeg sørger faktisk bare for at det er tørt på polene, at jeg ikke søler ved etterfylling av vann, og at det ikke kommer vann til annet steds fra. - Null irr! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Birchwood 320 Svart 17.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2006 Jøss.. 3 svar på 6-7 minutter.. Utrolig. Må være en slaks rekord.. Tusen takk Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Birchwood 320 Svart 17.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2006 Jeg har tidligere mast om at en må bruke syrefast vaselin. Nå gjør jeg det på en annen måte. Jeg sørger faktisk bare for at det er tørt på polene, at jeg ikke søler ved etterfylling av vann, og at det ikke kommer vann til annet steds fra. - Null irr! Lars H. Du skjønner at det kommer en kontrolør for godkjenning av det elektriske for å sjekke alt og han ba meg gjøre dette. Så da må eg vel det for at han skal godkjenne det elektriske. Går litt lengre enn eg må for å få båten ferdig CE merka da. Skips kontreoll elektrikker.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Geir Kallevik Svart 17.April.2006 Del på Facebook Svart 17.April.2006 På UPS batterier, bruker vi i jobben, syrefri vaselin. Dette er både billigt og meget effektivt Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 18.April.2006 Del på Facebook Svart 18.April.2006 Har alltid brukt helt vanlig grease på to biler og to båter, aldri vært noe problem (irr), selv om jeg alltid har hørt at syrefast vaselin er tingen, men aldri kjøpt inn! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Brutus Svart 18.April.2006 Del på Facebook Svart 18.April.2006 CRC 2-22 elektrospray er også noe som er effektivt og lite grisete. Det er flere år siden jeg har hatt irr på polene. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 18.April.2006 Del på Facebook Svart 18.April.2006 Hei, Er du sikker på at det er nødvendig med noe da? Jeg har aldri smurt inn batteripolene med noe som helst og aldri hatt irr. (Hatt båt i 15 år). Har forresten aldri brukt CRC eller andre ting på noen elektriske artikler. (Nåværende båt er 8 år og tett) Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 18.April.2006 Del på Facebook Svart 18.April.2006 Bly kan være porøst. Fett forsegler. Noen sier syrefri vaselin. Vaselin er bra, men det er da ikke noe som heter syrefyllt vaselin? Så vidt jeg vet er all vaselin syrefri. Sitér dette innlegget Link to post
Isfeldt Svart 18.April.2006 Del på Facebook Svart 18.April.2006 Bruker ingenting, sørger bare for at det er tørt og rent på batteritoppene og rundt polene Bjarne Sitér dette innlegget Link to post
odarha Svart 18.April.2006 Del på Facebook Svart 18.April.2006 Det mest optimale må vel være å bruke kobberfett hvis du skulle ha det liggende Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.April.2006 Del på Facebook Svart 18.April.2006 Hvorfor blande inn kobber? Det er fuktigheten en skal holde unna? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.