Jump to content

montering av transom adapterplate til alphaone drev


alphaone

Recommended Posts

Bilde

 

 

 

 

 

Hei!

 

Jeg har byttet ut min gamle 77.mod volvo penta B20 115hk/m-A-100 drev og skal sette inn en 87.mod 3.7l mercruiser 165hk/m-alphaone drev.

Jeg har kjøpt en transom adapterplate for alphaone drev,men instruksen som fulgte med adapteret sto det ingen ting om hvilke mål og vinkler det skulle monteres i forhold til motor.

Jeg tenker da på avstanden fra bånn av båten og opp til senter hvor drivakslingen skal inn i motor.

Jeg hadde vært utrolig takknemlig hvis noen kunne veilede meg litt hvordan jeg skal gå frem....

Finnes det en tegning med forklaring...avstander/vinkler..osv...så hadde jeg blitt lykkelig.

Sender med et bilde av hekken på båten min med adapterplata som skal monteres...

 

Håper noen kan hjelpe meg....jeg har prøvd å få tak i instruks på nettet,men uten å lykkes!

 

Richard

Link to post
Share on other sites

Måler du fra kavitasjonsplaten på drevet og opp til center aksling som skal inn på motoren kan du bruke dette målet slik at kavitasjons platen flukter med bunnen av båten da skal du være rett. Dette hvis jeg skjønte spørsmålet ditt. Altså kavitasjonsplaten på drevet skal flukte med bunnen av båten

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Håper noen kan hjelpe meg....jeg har prøvd å få tak i instruks på nettet,men uten å lykkes!

 

Richard

Hallo Richard.

Ring eller skriv til Marine Power Norge.

Hvis de er så snille som MP-Tyskland så sender de originalveiledningen til deg.

Der medfølger vanligvis et papirsjablon som bare må plasseres på riktig stedt.

Spørr også direkte om det.

Sjablonen viser deg presis hvor du må kutte eller bore hull.

 

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...