Jump to content

Hvilken olje skal brukes på borgwarner V-gir 71C


2715e

Recommended Posts

Heisann

 

Jeg har et borgwarner 71C V-gir som står på en 120 hk ford. Hvilken olje anbefaler dere å bruke på dette giret??

 

Nå bruker jeg dexron III automat olje. Denne oljen er jo veldig tynn..

Kunne tenkt meg å brukt en litt tykkere olje da jeg har en liten lekasje på giret, da dette kanskje ville minsket lekasjen ytterligere. Må ha ut motoren for å komme til å få skiftet/sveiset dette lagerhuset som det er en aldri så liten sprekk i..

 

Så det blir ikke tatt med det første....

Redigert av 2715e (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Tror ikke det er å anbefale å bruke tykkere olje. Uansett vil vel ikke det hjelpe så mye på lekkasjen at det er vert bryet.

 

Dersom sprekken er lett å komme til, kan du få bra resultat med å lime den med araldit standard. Det betinger at du kan få det helt rent og at det ikke kommer olje på limet før det er herdet.

 

Ved å bruke varme under herdeprosessen blir dette ganske sterkt. Det står tabell over herdetid ved forskjellige temperaturer. For å fersterke ytterligere kan du klippe til en tynn stålplate å legge på limen. Da må den holdes på plass under herdingen. :seeya:

Link to post
Share on other sites

Så jeg bruker rett olje??

 

Jeg har bare kjøpt samme olje som fulgte med da jeg kjøpte båten...

Det er vanskelig å komme til da det veldig trangt....

Må tømme giret fullstendig for olje hvis jeg skal klare å få sprekken helt tørr.

Det er til å leve med...så jeg venter til jeg kan få løftet opp motoren å få gjort det skikkelig.

 

Det er veldig lett å ta ut motoren :smiley:

Link to post
Share on other sites

Rens lekasjepunktet med tynner el.l. Legg så på en stripe siliconpakning, dette burde holde tett. Har selv brukt denne metoden en del ganger på div. utstyr med 100% resultat.. Forutsetter at det ikke er trykk på lekasjepunktet..

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...