Jump to content

Dieselfilter sitter som banken...


ole-2

Recommended Posts

Hei.

 

Dette er den beste avtrekkeren jeg har vært borti (bortsett fra skrutrekkeren gjennom filteret da).

 

Bilde

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Den du nevner Ingar, har gått i søppla hos meg. Den glapp stadig. (men det har aldri den med "sykkelkjedet" gjort)

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Bare en liten presisering: Bildet jeg viste lenger oppe er av en ferdigkjøpt avtrekker, ikke en hjemmelaget sak med sykkelkjede altså.

 

Lars H. :sleep::sleep:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

kommer du til med begge nevene kan du prøve med et vanlig buksebelte.

 

DEN har jeg også prøvd :lol: det gikk med 2 belter - 2 stk knukkne beltespenner senere fant jeg ut at (i mangel på skikkelig avdrager) det eneste som hjalp var å skjøte 2 stk. lange slangeklemmer, teite de skikkelig opp rundt filteret og banke filteret av med en hammer. Husk skruretning (anslag til hammeren) når du setter på klemmene.

 

Lykke til!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Jeg har også forsøkt mange verktøytyper opp gjennom årene.

 

Min forkjærlighet er denne fra Biltema:

Bilde

Den kan både benyttes med skiftenøkkel, fastnøkkel og latarm.

 

Pris: litt under 70 kr.

jeg hadde samme problem i høst og kjøpte denne som er vist her. To minutter så var filtret av. :flag:
Link to post
Share on other sites

Skal en kjøpe den som Ingar viser til må en i alle fall kjøpe en som har litt kvalitet. Kjøpte en slik på Clas Ohlson og før filteret var av var løst var tangen bøyd og ødelagt.

Filteret var også bulket og ødelagt.

Det siste var sikkert min feil for jeg festet tangen midt på filteret - der det er mykest.. Lånte meg en annen tang av samme type og festet den så langt nede på filteret jeg kunne da kom den.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...