Yankee Startet 18.April.2006 Del på Facebook Startet 18.April.2006 Jeg har hekkaggregat for første gang!! Lurer på om det er vanlig å stoffe det med drevsprøy? Hva slag type bør man velge? og ikke minst hvor skal man sprøye, og hvor skal man ikke sprøye? Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 18.April.2006 Del på Facebook Svart 18.April.2006 Søk litt på temaet og du vil finne en hel masse svar på det du spør om. Sitér dette innlegget Link to post
Annabeth Svart 19.April.2006 Del på Facebook Svart 19.April.2006 Jeg har tidligere benyttet en amerikansk type som nå er forbudt da det er for giftig og derfor ikke lengre er i produksjon. Dette var et helt klart stoff som gjorde at drevet ikke forandret farge og etter to år så drevet ut som nytt. Jeg har søkt litt i markedet og funnet to typer : SeaJet som ikke leveres i helt klar type, men med to gråfarger, svart (?) og hvitt. Dette skal være et godt stoff. Men det jeg har "landet" på i år heter DREV OG PROPELLSPRAY og produseres av Shipshape. Dette kan du få i en helt klar (transparang) typ og leveres i 500 ml spraybokser. Stoffet er så nytt at jeg vet ikke hvor effektivt det er. Du kaqn lese om Shipshapes produkter på: WWW.shipshape.nu Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 19.April.2006 Del på Facebook Svart 19.April.2006 (redigert) Men det jeg har "landet" på i år heter DREV OG PROPELLSPRAY og produseres av Shipshape. Dette kan du få i en helt klar (transparang) typ og leveres i 500 ml spraybokser. Denne har jeg også kjøpt, var ikke så ille dyr heller. 189,- for en boks. Blir spennende å se om den virker da.... Redigert 19.April.2006 av JonnyBoy (see edit history) Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Yankee Svart 19.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2006 Men skal den sprøyes over alt, eller må man unngå å få det på pakninger, løftesylindere mm? Sitér dette innlegget Link to post
870 Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 En venn av meg testet drevspray med meget dårlig resultat, ta heller penselen fatt og husk bruk bunnstoff som er beregnet til aluminium dersom drevet er laget av aluminium. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 21.April.2006 Del på Facebook Svart 21.April.2006 Slik så mine aggregat ut etter 16 mnd i sjøen med Jotun Drevspray: Ikke særlig imponerende Litt interressant er jo at de delene av drevet som blir varme ser ganske groefrie ut mens de kalde delene er alldeles overgrodd.... I år ble det SeaJet drevspray. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Baltic Svart 29.April.2007 Del på Facebook Svart 29.April.2007 Hva anbefales for stoffing av et Mercruiser drev? Bunnstoff på båten er hvitt, drevet er sort. Hva bør jeg smøre mot groing på drevet? Takknemlig for gode tips/forslag! Sitér dette innlegget Link to post
Motordoktoren Svart 29.April.2007 Del på Facebook Svart 29.April.2007 (redigert) Tror jeg misforsto spørsmålet, så jeg slettet mitt forslag. Redigert 29.April.2007 av Motordoktoren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Falx Svart 29.April.2007 Del på Facebook Svart 29.April.2007 Behandlet mitt Mercruiser drev idag faktisk. Sort. Ifjor brukte jeg Jotun sin. Likte ikke den noe særlig, dysen på boksen var for dårlig, og gikk tett hele tiden. Ble noe skikkelig kliss etterhvert. Iår brukte jeg SeaJet. Det ble strøkent :) I forkant hadde jeg høytrykk-spylt drevet (i høst), og pusset litt forsiktig over med vannslipe-papir de områder som var litt "rufsete". Trenger vel ikke strengt tatt behandle det med noe annet enn drev-bunnstoffet, det holdt ihvertfall all vekst unna ifjor på mitt drev :) Båten ligger i Indre Oslo-fjord. Sitér dette innlegget Bavaria Sport 39, 2013 mod. Link to post
hhs Svart 23.Mars.2008 Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 Har båt i Sarpsborg. I løpet av sommeren begynner det som regel å gro noe veldig på drevet på båten. Noen som har noe tips på hva man kan gjøre fro å begrense dette? Kan være vanskelig å få gjort rent dette, når temeraturen i vannet ikke bestandig er varmt ;) Resultate forrige sommer var at jeg ikke oppnår full hasighet.. og innsug kror igjen.. Håper på tips fokens.... Sitér dette innlegget Link to post
Luigi Svart 23.Mars.2008 Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 Hempel eller Volvo Penta drev stoffing fungerer fint, men du må fortsatt bade litt hvis du skal ha maksimal ytelse. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 23.Mars.2008 Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 skal stoffe et helt nytt drev med Seajet sin drevspray. Karen i butikken mente dette bare var å spraye rett på mens det på boksen står at en egen drevgrunning bør brukes på tidligere ubehandlede drev. Nødvendig? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 23.Mars.2008 Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 Nei, tror ikke det. Jeg har også valgt Seajet sin. Bør absolutt stoffe med noe. Har sett drev som ikke har vært stoffet komme opp av sjøen fulle av skjell. Sitér dette innlegget Link to post
Arve Svart 23.Mars.2008 Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 Hei. Kan så absolutt anbefale Sea jet drevspray. Drevet mitt var nytt ifjor og av en eller annen grunn srayet/grunnet jeg ikke hele drevet. (øverste del + transom) Men fikk jo på den måten en god bekreftelse på at Sea jet drevspray virker. I år blir alt behandlet...... Gjorde ingen forarbeid før påføring. Arve. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 23.Mars.2008 Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 Brukte du drevspray med farge eller den som er blank? Jeg er litt skeptisk til å spraye det fine drevet med drevspray. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Bømlafjord Svart 23.Mars.2008 Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 (redigert) Eg har også eksprimentert med dette noen år og prøvdt ut flere stoff og metoder. Har funnet en løsning på problemet som fungerer bra: Seajet drevspray (grå) på drevet , vannfast greas på fjærer og lås, på propeller bruker eg blått blekk som eg smører på med pensel, noe som blir brukt i industrien til å merke flenser og tannhjul for å få eit avtrykk, sikkert giftigt og fungerer dermed bra. Seajet leveres i både grå og sort spray. Redigert 23.Mars.2008 av Nimbus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arve Svart 23.Mars.2008 Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 Hei SF. Hadde akkurat samme tanke som deg....... synd å spraye ned det fine nye bravo 3 drevet mitt . men etter erfaring med ganske mye groing der hvor jeg ikke hadde påført sray, har jeg ikke den tanken lenger . brukte svart spray på mitt svarte drev. Ikke veldig synlig med andre ord men alt blir jo matt svart. Gjør ingen ting når bonusen er nesten ingen groe i det hele tatt. Usikker på om Sea jet leveres i flere farger. Arve Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 23.Mars.2008 Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 Svart, grå og hvit Sitér dette innlegget Link to post
orjack Svart 23.Mars.2008 Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 Pusser dere drevene eller spylere dere bare med høytrykksspyler før dere sprayer drevene? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 23.Mars.2008 Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 Hei Arve, Rart med det, det er liksom litt kipt å spraye lakk over et nytt og fint drev. Her ser du drevet mitt på slipp i fjor vår. Her er drevet rengjort og behandlet med TCnano. Jeg får se hvordan det ser ut når jeg tar den opp i år før jeg bestemmer meg for å bruke drevspray eller TCnano som jeg brukte i fjor. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
HenrikOrrskär Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Hei SF! Hvordan ble resultatet med TCNANO da? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 henger meg på her, hvordan gikk det? ble dere noe klokere? har min første drevbåt... og hater groe! Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Slipte ned mitt drev å lakket opp igjen....svineri med bunnstoff på drev spør du meg Sitér dette innlegget Link to post
HenrikOrrskär Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Hvorfor det da? Vi har allitd sprayet drevet og det har fungert kjempeflott i 37 år. Men nå er drevet helt nytt og sterke tunger vil bevare den stilige looken så lenge som mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.