Jump to content

Montere knop føler

Cato23

Recommended Posts

Har gått til innkjøp av en knop måler og føler til Dracoen min ,men er veldig usikker på hvordan og hvor den skal festes. Det er en (vanlig?) trykk føler og instrumentet er av merke Faria.

Håper foresten at båten får se noe annet enn innsiden av en garage dinne sommeren :confused:

Takker ellers for et særdeles bra forum. Lett og kaste vekk mange timer på sene kvelden her,for å finne tips og råd eller bare drømme seg vekk i sjølivet :cheers:

mvh Cato

Oi. Det var rask respons. hadde ikke trodd det når jeg la inn en tråd midt på natta.

Er klar over at det ikke vil gi noe nøyaktig,men det er vel en grei pekepinn. Pluss det faktum at det ser helt rått ut :eek:

Men det med plaseringen, skal den stå inn mot drevet eller lengst ut mot siden? og hvor langt ned bør den stikke?

Er også en ting med å skru ting i og under vannlinja.Vil jo ikke ha lekasje heller. Kanskje ta på litt sika fleks på skruen før jeg skrur inn?

Går nok bra så lenge selve vanninntaket (følerinngangen) er under vann i plan, jeg monterte min slik at den stakk 5cm under vannflaten i plan og på høyre side av akterenden. Sica er lurt, men jeg tror ikke du trenger igjennom skroget så langt nede. Det er fort 2-3 cm tykt nederst i hekken... :)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Jeg har hatt denne fra faria og var forbauset over hvor rett den viste i forhold til gps. Monterte den 10cm inn påstyrbord side. Du må ikke komme for nært drevet da vannstrømmninger her kan lage forandringer i visningen

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Dette høres jo veldig bra ut. Men har vel tenkt å anskaffe en liten Gps som skal få være me å kontrolere.

Men hvordan skal jeg gjør det med "trykk" slangen som skal frem til instrumentet? er ikke så sugen på masse hull i øst og vest. Men det er vel eneste løsninga. Noen gode tips om det? Hva er vanlig praksis?

Pass på at når du fester slangen fra trykkgiveren til baksiden av instrumentet at du fester denne med et strips eller lignende. Slangen er av plast og kan lette hoppe av når det blir trykk. Det er kjedelig å sprøyte baksiden av instrumenter og ledningsnett med saltvann. Snakker av erfaring. Dette sjedde nemlig på en tidligere båt jeg hadde. Har også faria trykklogg på båten nå, og denne viser helt korekt i forhold til GPS'n over 10 knop. Problemet at utover sommeren kan evt. giveren gro litt igjen sånn at misvisningen kan bli større etterhvert.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

Ny Flem.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...