Framtia Startet 11.August.2003 Del på Facebook Startet 11.August.2003 Er kraftig bitt av 3m! syken og vurderer oppgradering av redskapen. Drømmen er en sportscruiser med sengeplass til minst 4 og sitteplass akterut for minst 8, størrelse omlag 29-34 fot. Har sett bilder av både Windy (Scirocco, Tornado,9800), Marex (290 SC), Sea Ray (SunCruiser), Scand (9200 Dyn), Nidelv 300, Lema Duna (290), Laguna (9500, 1150), Skarpnes (9100), Seaco (940 ++), Maxum (3000 SCR), andre (?), men har ikke besiktiget noen av disse. Spørsmålet er selvfølgelig hvilken av disse er best, noe erfaringsdatabasen foreløpig ikke gir svar på :-) Viktige kriterier for meg er kvalitet, praktiske løsninger, pris/kvalitet, fart helst over 25 knop marsj/30 knop topp, osv. Venter i spenning på de gode råd..... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
REM Svart 11.August.2003 Del på Facebook Svart 11.August.2003 Fjord Dolphin 900 spør du meg. Matcher eksakt din beskrivning. Mest og best båt for pengene finner du i den tidlige produksjonsserien (-87 -88) Etter denne tid ble finish og materialbtruk dårligere. Etter 96 tror jeg det var overtok Polar og døpte båten Polar 320 Express. Det er ikke mange som legges ut for salg ila. sesongen, men har du valget så kjøp en med dobbelinstallasjon. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
KOB Svart 11.August.2003 Del på Facebook Svart 11.August.2003 Windy Scirocco (vel, ikke helt objektivt, kanskje, men etter snart 3 sesonger har vi ikke angret et sekund). En 2000-mod m/2xKAD43 og en 2001-mod m/KAD32 gikk begge for 1,4mill like før ferien. Ble solgt i løpet av et par dager etter at de ble lagt ut for salg. Med KAD32 får du toppfart på 32knop, maks marsjfart på 29, behagelig marsjfart på 22-27, alt etter hvor travelt du har det. Eldre årsmodeller er rimeligere. NB! 31 Scirocco er eksakt samme båt, det er bare badeplattformen som er lengre/mer anvendelig på 32-versjonen. I tillegg er dashbordet forbedret noe i 1998 og byssa i 1999. 31-versjonen er mye rimeligere men vær obs. på motoinstallasjon. Finnes bl.a. med én motor. Jeg anbefaler ikke mindre enn 2xKAD32. Svært god og stor uteplass, flott styreposisjon m/3 gode plasser i fartsretningen, fin bysse, nydelig toalett m/dusj, stikkabin m/dør og ståhøyde v/inngang, god bredde (minst like bred som dobbeltsenga hjemme). I forpiggen sitter du godt med god plass, og rer opp til inntil 2-3 personer. Vær forøvrig oppmerksom på at 30-fotere gjerne er ca. 3m bred (Nidelv 300, Marex 290, Windy 31 Tornado, Seaco 940/950), mens 32-fotere og større ofte er 3,25, noen mer. Det er et hav av forskjell mht. plass og volum. Se ellers http://www.hannah2.net/ og erfaringsdatabasen her på båtplassen. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
eysteind Svart 11.August.2003 Del på Facebook Svart 11.August.2003 Her er en som eg syns er veldig fin: http://www.baatnett.no/GetObject.asp?ObjectID=12792 Litt gammel men strøken og med fine linjer og nye motorer. Sitér dette innlegget Link to post
stsoleil Svart 12.August.2003 Del på Facebook Svart 12.August.2003 Har selv vært den lykkelige eier av en Princess 36 Riviera i tre sesonger nå. - Utrolig uteplass, to skikkelige sovelugarer (begge med dører), stort pantry med stekeovn og doble kummer, toalett med dusj, Godt med skapplass og stuerom, og sist, men ikke minst; faste akslinger. Hos meg sitter det 2 x VP TAMD61A (2 x 306 hk), og det er etter min mening passe med krefter. Motorene koser seg på ca 2100/2200 rpm mens du har en deilig marsjfart på 21/22 knop (fullt pådrag gir ca 30...) Båten er 3.70 m bred, så det er jo klart du får litt av et volum..... Ønsker deg lykke til med valg Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 12.August.2003 Del på Facebook Svart 12.August.2003 Hei Jeg foreslår min egen favoritt blandt typen båt du beskriver, ihvertfall hva utseende gjelder. En helt rå båt hva gjelder design og linjer etter min mening. Ville undersøkt denne om den også tilfrdesstiller dine krav innvendig. http://www.boat.no/windy/windy-9800-cc-fc-3.JPG Bare et forslag. Kunne ikke dy meg Mvh M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Stein-Erik Svart 12.August.2003 Del på Facebook Svart 12.August.2003 Hei Ville valgt BMB 32 Sport eller 34 Sport! Masse båt for penga! Se: http://www.motorboat.no/ Stein-E Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.