Jump to content

Deler til Tinker gummibåt ....


MortenK

Recommended Posts

  • 2 år senere...

Jeg låner denne tråden til følgende :

 

Har en Maxx on gummijolle av eldre årgang. På denne er det ene festebeslag for åre ødelagt (treårene skal også byttes ut, med mer hensiktsmessige årer). Kan neppe tro at treårer den gang var originalt ?????

 

Jeg har vedlagt noe dårlige bilder, men som dere ser av det øverste, er denne knekt. Har også lagt ved bilde av den "friske" delen.

 

Er det noen av medlemmene som har vært borti denne typen, hvordan demontere uten å ødelegge, samt hvor får jeg tak i nye deler (kan for den saks skyld gjerne bytte ut med noe uoriginalt, bare det duger), samt er der noen spesielle plasser dere gjerne kjøper årer, eller er det "normal" kvalitet og pris alle steder ?

 

Bilde

 

Bilde

Redigert av Perlen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er det noen av medlemmene som har vært borti denne typen, hvordan demontere uten å ødelegge, samt hvor får jeg tak i nye deler (kan for den saks skyld gjerne bytte ut med noe uoriginalt, bare det duger), samt er der noen spesielle plasser dere gjerne kjøper årer, eller er det "normal" kvalitet og pris alle steder ?

 

<{POST_SNAPBACK}>

Det er aldeles ikke "normal" kvalitet på alle åregafler. Denne typen er av de bedre, og hvis du kan få tak i en lik, ville jeg absolutt anbefale det. Åregaffelen ligner de som var på vår gamle "Kiæmpen". Det var en Achilles jolle. I såfall er Kellox importør. En hvilken som helst båtutstyrsbutikk bør kunne skaffe en, bare du har med den gamle.

 

Du fjerner åregaffelen ved å varme den opp slik at limet slipper. Jeg har ikke gjort det selv, men jeg jeg vet at det er den måten proffe jollereparatører bruker. Jeg ville prøvd med hårtørker først, en varmepistol blir kanskje litt varmere enn duken liker. Antar at det er enklest med luft i pontongen når du gjør det. Når du skal lime på den nye, må du passe på å benytte lim som passer til duken i jolla. Det er forskjellig avhengig av om den er i PVC eller Hypalon.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...