olle62 Startet 19.April.2006 Del på Facebook Startet 19.April.2006 Er det noen som har prøvd Navionics Navplanner til pc ? Så den på messen men fikk ikke sett på den der. http://www.navionics.com/NavPlanner.asp Belmarin skirver på sine nettsider at man kan oppgradere Navionics kart til siste versjon gratis. Er det bare å gå i kartbuikken å få en gratisversjon ? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Jeg begynte å bruke NavPlanner nå i påsken. Fra tidligere har jeg i mange år benyttet PcPlannerNT. Så langt jeg kan se tilfredsstiller NavPlanner mine behov for et PC-basert planleggingsverktøy med det kartsystemet jeg også nå bruker ombord (Navionics Platinum). Med NavPlanner går det greit å planlegge og lage veipunkter og ruter som overføres til kartbrikken ut fra den kartplotteren man benytter. I store trekk synes jeg fleksibiliteten til NavPlanner er god. En av de store forskjellene i forhold til PcPlannerNT er sannsynligvis måten de to programmene leser kartene. PcPlanner viser hurtig kartet fra minnebrikken. På dette området er NavPlanner noe senere. Navplanner er imidlertid atskillig raskere når det gjelder å gå fra en måleskala til en annen. Mens PcPlanner krever separat minnebrikke for lagring av ruter og veipunkter, tillater Navionics kartbrikken at rutene lagres på denne. Hvorvidt ruter som lages i NavPlanner kan overføres til andre format enn de som benyttes av Navionics-kart, eksempelvis Garmin kartplottere eller andre, vet jeg ikke. NavPlanner kan videre oppgraderes til PcPloter som tillater at PCen kan brukes som kartplotter forutsatt at en passiv GPS antenne er koblet til datamaskinen. Informasjon om Navplanner finnes her, og informasjon om PcPlotter finnes her. Når det gjelder oppgradering av Navionics-kart er det sikkert lurt å ta en telefon til din lokale forhandler for å høre om de har kartet i lager. Jeg har hørt rykter om at det er mange som oppgraderer kartene sine nå om dagene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.