Høvdingen Startet 20.April.2006 Del på Facebook Startet 20.April.2006 Holder på med et prosjekt der jeg trenger 3 stk. rør på 73 cm og ca 20mm diameter. Hvor kan man få kjøpt noe slikt? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Rørleggeren?? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
TMe Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 www.astrup.no En sjekk i Metallkatalogen 2006 viser at dette ikke er tilgjenglig. Kanskje du bør finne en annen løsning? Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 20.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2006 Rørleggeren??Der går det vel mest i kobber. Det må vel finnes noen rør en eller annen plass i landet? Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Finner ikke det nå, men Biltema har 5m kveiler med 16, 18? og 20? plastisolerte kobberrør. Kjøpte 16 mm forleden for bruk til kalesjen. Kostet kr. 198,-. Seasea hadde også, men en annen dim. Var det 20 mm?. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
skage Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 brukte du 16 mm plasbelagt vannrør/kobberør som kallesjebøyler ????? Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Skiftet ut ett rør som er identisk med de gamle originale. De står for øvrig på en Selco. Rørene er nå 29 år gamle og holder fortsatt, så hva er problemet? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
skage Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Det var da voldsomt da, er det noen som har problemer her eller, det var da bare et spørsmål. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
prangel Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Hei. Kan du bruke hylserør?. Jeg har en del propellanlegg, og der er jo hylserøret i messing. Er litt usikker på hvilke dimensjoner jeg har tilgjengelig, men det kan vi evt. snakke om. Kontakt meg på pe-ange@online.no Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Jeg trodde at jeg hadde problemer, men det var vist ikke tilfelle, skage. Sånne rør er enkle skifte. Endestykker og tilhørende dippedupper selges i assortert utvalg og passer på 30 år gamle båter. Billig blir det også. Problemet er å rette ut kveilen, samt å bøye røret. Man får bare en sjanse. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Høvdingen Svart 20.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2006 Hei. Kan du bruke hylserør?. Jeg har en del propellanlegg, og der er jo hylserøret i messing. Er litt usikker på hvilke dimensjoner jeg har tilgjengelig, men det kan vi evt. snakke om. Kontakt meg på pe-ange@online.no Sender deg en mail Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 21.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2006 Fikk tak i hos Astrup. Så takk for hjelpen - spesielt Tme og prangel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.