Prestvigen Startet 20.April.2006 Del på Facebook Startet 20.April.2006 ER det noen der ute som kan gi meg noen råd for å klargjøre mine to fem-bladede propellere.(Storebro Storø 34) De var av tidligere eier malt med bunnstoff. Dette vil jeg nå fjerne. Hvordan gjør jeg dette lettest, med hvilke hverktøy/hjelpemidler uten å skade propellen. Noen tips for å holde propellene groefrie?? Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Jeg skal ha båten opp en gang i mai for å gjøre det samme. Regner med at mesteparten av bunnstoffet er slitt av. Har ikke lyst til å bruke sandpapir siden det kan være vanskelig å få bort striper. Saltsyre tar groe, men tar vel ikke bort bunnstoffet? I fjor behandlet jeg propellen med natriumsilikatoppløsning, eller "vannglass". Det kjøpes på apoteket og brukes bla til konservering av egg etc. Fikk det anbefalt av en "allviter". Nå solgte jeg båten slik at dette ble ikke skikkelig sjekket ut, men skal prøve på nytt i år. PS oppløsningen tørker forholdsvis fort, jeg smurte på et tynt lag med en ren fille. Propellen ble iallefall blank og fin. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 kan man ikke bruke bunstoffjerner da ? eller vil dette misfarge propellene. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Har ikke lyst til å bruke sandpapir siden det kan være vanskelig å få bort striper. Har det noen praktisk betydning at det er "sandpapirstriper" på propellen? Geir Sitér dette innlegget Link to post
2715e Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Heisann Jeg har kjøpt meg en helt ny propell som jeg skal montere når jeg kommer hjem fra nordsjøen! Bør jeg behandle den med "noe" før jeg monterer den?? Har også kjøpt meg en aksel-anode som jeg skal sette på. Er ikke det nok?? Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Mener en blank og glatt propell er bedre mot groe enn en matt og stripete. Sitér dette innlegget Link to post
Ardea 870 Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Groe på propeller Alternativer Kanskje tusj er tingen. Sitér dette innlegget Link to post
vannoverallt Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Tusj virker forbausende bra, ivertfall på min båt Kan anbefalles. Sitér dette innlegget Link to post
Speedy Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Har selv "forsket" litt på dette på mine båter og kommet frem til at tusj - Penol 1000 sort - er bra saker. Hensikten er jo at jo mørkere det blir under båten jo mindre groe. Det har hvertfall funket for meg å bruke tusj. Propellen har holdt seg særdeles bra i forhold til groe og rur... Billig er det også Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Med det samme dere er inne på propeller. Er det noen som vet om det går an å pulverlakkere alu-propeller hvor "kavitasjonstæringen" har tatt lakken?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.