Jump to content

QL trim plan


Terje

Recommended Posts

Fikk en demo av de på messa på Lillestrøm. Ble "solgt" og kjøpte de. De ligger i eska enda, har ikke rukket å satt de på. Det er mindre bevegelige deler og ingen hydraulikk. Ser ut til at du har litt større båt enn meg, så det holder nok ikke med ett sett med 300 mm interseptorer til deg :sailing:

 

Volvo hevdet at dette bremset mindre en tradisjonelle plan, samt at løftet kom konsentrert i forlengelsen av akterspeilet og ikke 20-30 cm bak.

 

Det beste for større båter var visst bare å fylle på så mange interseptorer som det var plass til. De finnes i 300 og 450 mm bredde.

Link to post
Share on other sites

Jeg vurderte disse da jeg kjøpte nye trimplan til Stauden, men jeg gikk for gammel typen... men det var av økonomisk årsak og ikke teknisk... Det er riktig at det bare er å fylle på med slike QL flaps, men det er sammenheng mellom antall flaps og tykkelsen på lommeboken, i allefall på min.... Jeg måtte ha 4 slike flaps på Stauden, samt nye betjeningspaneler oppe og nede.... total kost var da 10 høvdinger, komplett sett fra Bennett kom 4300 og da har jeg. masse reservedeler som ekstrapumpe brytrer og ledninger....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...