Ben Startet 20.April.2006 Del på Facebook Startet 20.April.2006 Er det noen som vet om det finnes akselerator til å forkorte tørketiden på oljebasert maling som Shipolin, Bengalakk etc.? Sendte en mail til Jotun for lenge siden. Men fikk ikke noe svar. mvh Ben Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Tror Epifanes hadde noe akselerator man kunne tilsette i maling... Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 21.April.2006 Del på Facebook Svart 21.April.2006 Ring til West System as i oslo. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 21.April.2006 Del på Facebook Svart 21.April.2006 Trodde akselerator bare funket på 2-komp. produkter. Epoxyprimer, polyester osv. Mulig jeg tar feil.... Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 22.April.2006 Del på Facebook Svart 22.April.2006 ...... om det finnes akselerator til å forkorte tørketiden på oljebasert maling som Shipolin, Bengalakk etc.? Hei Ben! Ikke vet jeg hvorfor du skal ha accelerator til Bengalack, den tørker jo så fort du snur deg. Sist jeg brukte Bengalack, ønsket jeg meg en DEXELERATOR...... ;o) Når det gjelder oljefarger (kunstmalertype - og det er EKTE oljemaling, basert på linolje) så bruker jeg noe som heter KOBALT-SIKKATIV for å påskynde tørkeprosessen. Innhold: Kobaltoleat og Dekalin, oppløst i testbensin. Fås i kunstartikkel-forretning. Stump røyken når du håndterer denne! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Ben Svart 23.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2006 Hei Ben! Ikke vet jeg hvorfor du skal ha accelerator til Bengalack, den tørker jo så fort du snur deg. Sist jeg brukte Bengalack, ønsket jeg meg en DEXELERATOR...... ;o) Når det gjelder oljefarger (kunstmalertype - og det er EKTE oljemaling, basert på linolje) så bruker jeg noe som heter KOBALT-SIKKATIV for å påskynde tørkeprosessen. Innhold: Kobaltoleat og Dekalin, oppløst i testbensin. Fås i kunstartikkel-forretning. Stump røyken når du håndterer denne! Litt usikker på hvor fort du snur deg ,men på min Bengalakkboks står det overmalbar etter 16 timer ved 23 grader. Nokså langt fra det jeg har sett på gradestokken de siste ukene. Sliter litt med å få lagt på tilstrekkelig antall lag(Shipolin) innen båten skal ut. Aceton funker på første strøk, men ikke på de neste da underliggende maling bobler opp. Kanskje KOBALT-SIKKATIV er løsningen, takk for tipset. mvh Ben Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.