Jump to content

Akselerator til maling

Ben

Recommended Posts

...... om det finnes akselerator til å forkorte tørketiden på oljebasert maling som Shipolin, Bengalakk etc.?

Hei Ben!

Ikke vet jeg hvorfor du skal ha accelerator til Bengalack, den tørker jo så fort du snur deg. Sist jeg brukte Bengalack, ønsket jeg meg en DEXELERATOR...... ;o)

Når det gjelder oljefarger (kunstmalertype - og det er EKTE oljemaling, basert på linolje) så bruker jeg noe som heter KOBALT-SIKKATIV for å påskynde tørkeprosessen. Innhold: Kobaltoleat og Dekalin, oppløst i testbensin. Fås i kunstartikkel-forretning.

Stump røyken når du håndterer denne!

:lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Hei Ben!

Ikke vet jeg hvorfor du skal ha accelerator til Bengalack, den tørker jo så fort du snur deg. Sist jeg brukte Bengalack, ønsket jeg meg en DEXELERATOR...... ;o)

Når det gjelder oljefarger (kunstmalertype - og det er EKTE oljemaling, basert på linolje) så bruker jeg noe som heter KOBALT-SIKKATIV for å påskynde tørkeprosessen. Innhold: Kobaltoleat og Dekalin, oppløst i testbensin. Fås i kunstartikkel-forretning.

Stump røyken når du håndterer denne!

:lol:

Litt usikker på hvor fort du snur deg :wink: ,men på min Bengalakkboks står det overmalbar

etter 16 timer ved 23 grader. Nokså langt fra det jeg har sett på gradestokken de siste ukene.

Sliter litt med å få lagt på tilstrekkelig antall lag(Shipolin) innen båten skal ut. Aceton funker på

første strøk, men ikke på de neste da underliggende maling bobler opp. Kanskje KOBALT-SIKKATIV

er løsningen, takk for tipset.

mvh

Ben

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...