Jump to content

Delfia fett på trebåt


kvikk

Recommended Posts

Jeg har fått en kasse med delfia fett som har gått ut på dato. Jeg hadde planer om å bruke det til å tette sprekker og sånn på båten.

 

men , så fannt jeg ut at det blir veldig hardt når det stivner, så det er kanskje ikke så bra for treverket når det skal truttne....?

 

Er det noen som har erfaringer med delfia fett som tettningsmiddel?

Link to post
Share on other sites

Høres ikke ut som det rette tettnigsmiddelet, ikke for at jeg har prøvd. Men det er jo kokos-fett og det blir jo tyntflytende i varme, ta litt mellom fingrene.

 

Tror nok det egner seg mest som middel for tetting for blodårer, når man har gått over stag med spising av risboller.

Link to post
Share on other sites

Delfiafett er brukt i årevis til å tette sprekker i trebåter i min hjemmehavn. Jeg ser overhodet ikke noe problemer med det. Tvert i mot så kan nok det faktum at det er litt hardt være en fordel dersom sprekkene er av noe størrelse. Det er uansett ikke så hardt at det står i mot kreftene fra en bordgang som trutner. Dessuten er det greit å jobbe med i forhold til grease som enkelte bruker. I Tuffff lå det alltid en pakke Delfiafett til bruk i påkommende tilfeller.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...