Jump to content

Propell-eksos


Ingar

Recommended Posts

En gang i tiden var Mercury alene om å ha eksosutslipp i propellen, men i dag har jo nesten alle motorer dette.

Det fører nok til at eksosen skyves lenger bak, men er det gunstig med hensyn på effektivitet for propell og undervannshus? Ville trodd det motsatte var tilfelle....

Er det bare en markedsførings-gimmick?

Link to post

Tror nok at dette absolutt har noe for seg. Undervannshus og propellnav blir jo ikke noe særlig større og i bakkant av propellen blir der et undertrykk som utnyttes til å dra eksosen ut av motoren. I den grad undervannshuset blir større gir jo dette også plass til større gir og det er jo bare en fordel mht. levetid og robusthet.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

  • Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...