Jump to content

Propell-eksos


Ingar

Recommended Posts

En gang i tiden var Mercury alene om å ha eksosutslipp i propellen, men i dag har jo nesten alle motorer dette.

Det fører nok til at eksosen skyves lenger bak, men er det gunstig med hensyn på effektivitet for propell og undervannshus? Ville trodd det motsatte var tilfelle....

Er det bare en markedsførings-gimmick?

Link to post
Share on other sites

Tror nok at dette absolutt har noe for seg. Undervannshus og propellnav blir jo ikke noe særlig større og i bakkant av propellen blir der et undertrykk som utnyttes til å dra eksosen ut av motoren. I den grad undervannshuset blir større gir jo dette også plass til større gir og det er jo bare en fordel mht. levetid og robusthet.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...