Ingar Startet 12.August.2003 Del på Facebook Startet 12.August.2003 En gang i tiden var Mercury alene om å ha eksosutslipp i propellen, men i dag har jo nesten alle motorer dette. Det fører nok til at eksosen skyves lenger bak, men er det gunstig med hensyn på effektivitet for propell og undervannshus? Ville trodd det motsatte var tilfelle.... Er det bare en markedsførings-gimmick? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SveinHa Svart 12.August.2003 Del på Facebook Svart 12.August.2003 Tror nok at dette absolutt har noe for seg. Undervannshus og propellnav blir jo ikke noe særlig større og i bakkant av propellen blir der et undertrykk som utnyttes til å dra eksosen ut av motoren. I den grad undervannshuset blir større gir jo dette også plass til større gir og det er jo bare en fordel mht. levetid og robusthet. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.