Framtia Startet 12.August.2003 Del på Facebook Startet 12.August.2003 Vi har to barn på hhv. 5 og 8 år gamle som trives på våre småturer innerst i Oslofjorden. Når vi er på sjøen har barna flytevester på, men jeg kunne godt tenke meg å heller ha på dem et noe enklere flyteplagg enn en standard flytevest. Selv har jeg en padlevest som er grei å ha på mens en oppholder seg om bord, men jeg kjenner ikke til noe slikt i små størrelser. PS: oppblåbar vest er trolig ikke noe alternativ da jeg helst vil ha et flyteplagg barna også kan ha glede av ved bading osv. Tips? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Slagskibet Svart 12.August.2003 Del på Facebook Svart 12.August.2003 Du får kjøpt flytevester for mindre barn,men kanskje ikke for din alders gruppe. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 12.August.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2003 Jeg har funnet en seiler/padlevest fra regatta som heter "Action" (www.regatta.no). Denne leveres i størrelsene 30-50 kg og koster nærmere 700 kr. Andre alternativer er jeg ikke kjent med :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
kito Svart 12.August.2003 Del på Facebook Svart 12.August.2003 Har du vært inne på denne siden? http://www.sikkerhetsbutikken.no/frames.asp Her finner du mye fint sikkerhetsutstyr både for barn og voksen. MVH Kito Sitér dette innlegget Link to post
jkirkebo Svart 12.August.2003 Del på Facebook Svart 12.August.2003 Vær klar ove rat det er stor forskjell på vanlige redningsvester også. IMO er Helly Hansens Navigare Comfort svært mye bedre enn alle de andre på komfort og bevegelighet. Det er dog også den dyreste, typisk 5-600 kroner men verdt hvert øre. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 12.August.2003 Del på Facebook Svart 12.August.2003 Hej Ktpriv Det finns flere seglarvester till barn o ungdomar, som er både letta o smidiga att ha på + att de er mycket tuffare! Ett nog så viktigt argument,vilket gör att ungarna tar på dom utan att 'bråka' när dom blir lite medvetna om vad andra barn har på sig! Det du bör tenke på er att en de fleste sådana vester ikke vender barnet på 'rett kjöl' om dom ramler i vattnet ! för att ha en sådan vest bör man alltså kunna simma! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
KOB Svart 12.August.2003 Del på Facebook Svart 12.August.2003 Vi har en Baltic seilervest til vår 8-åring som vi kjøpte for 2 år siden, tror jeg. Er beregnet på barn på 30-50 kg. Veldig grei å bruke og populær - aldri nei til å ha den på. Mulig det finnes mindre utgaver også.? Farge blå og rød, ser ikke så værst ut, men det finne sikkert sprekere modeller nå. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
matros Svart 12.August.2003 Del på Facebook Svart 12.August.2003 Da vi for et par år siden var på utkikk etter flytevester til de minste (da 8 og 9) fant vi ingen som var mindre enn 30-40kg. Mulig det er kommet i ettertid. Kjøpte helt ordinære HellyHansen flytevest koster ikke mer enn et par hundrelapper for stk. Finnes i både nøytrale og mer "fashion" farger. De har blitt brukt også under badeaktiviteter, har ikke hørt noen klaging fra ungene om at de er ubekvemmelige. Vil samtidig også fortelle viktigheten av testing av vester til barn at de virkelig fungerer som de skal. Etter at vi i fjord fikk ny matros ombord, fant vi ut at minsten skulle få seg ny vest, da den gamle vi hadde virket både stiv og treig i glidelåsen. Gikk for HellyHansen her også, 10-15 kg (orange) denne var svært behagelig og myk å ha på. Ble aldri til at vi kastet babyen på sjøen for å teste, da vi regnet med at en vest til en så liten unge var grundig testet på forhånd og fungerte som den skulle. Forbauselsen ble stor nå i sommer da ungen nå var blitt svært så glad i å bade i sjøen, og vi for å slippe å måtte redde henne hele tiden hengte vesten på . For å være helt sikker tok vi en liten test på forhånd, la ungen på ryggen i vannet slapp, og vips så ble hun snudd rundt på magen!!!!!! Etter gjentatte ganger og med masse skrik og hyl og sluking av vann, konkluderte vi med at det overhodet ikke gikk an å bruke denne vesten. Var på butikken og fikk byttet vesten dagen derpå, til en som heter Ocean (10-20) Var litt stor, men etter test og fall fra brygge i sommer fungerer den som vi trodde den forrige skulle gjort. Billigere var den også. Vesten var ikke å finne i årets produktkatalog, så mulig den ikke finnes lenger, men det er nok endel som har kjøpt samme vesten. Så til dere som har slik vest til deres smårollinger: TEST TEST TEST Vesten er en orange vest fra Helly Hansen (10-15kg) flyteelementene i kragen var delt opp så den lå behagelig rundt hodet. Men hva hjelper det når det ikke fungerer. matros Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 12.August.2003 Del på Facebook Svart 12.August.2003 Det Matros her påpeker er svært viktig. Tester gjort av redningsveseter for små barn (bleieunger) har vist at de ikke virker som de skal - snur ikke ungene på ryggen pga. oppdriften i bleien. Her lanserte HH tidligere i år en ny vest som har kommet godt ut av nye tester. (dette er også diskutert tidligere her på båtplassen). Jeg oppfattet det opprinnelige spørsmålet i denne tråden som om ktpriv ønsket et alternativ/supplement til redningsvesten som kunne brukes ved bading og ulike former for vannleker. Eventuelt også ved rolig seilas innaskjærs. Da er en seilervest et godt alternativ. Men jeg vil vel tilføye - for barn som kan svømme og som er rimelig fortrolige med vannet. Når situasjonen ellers tilsier det bør redningsvesten på. Til vår 8-åring har vi en Baltic Junior oppblåsbar. Med foreskrevet vedlikehold fungerer den utmerket, noe vi fikk dokumentert i sommer. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.