Rormann Startet 22.April.2006 Del på Facebook Startet 22.April.2006 Har en båt med blått skrog som ble levert ferdig stoffet under for forrige eier da han kjøpte den i fjor vår. Nå ser jeg at det hvite bunnstoffet har flasset av noen steder og det blå skroget vises under vannlinjen. Betyr dette at båten ikke har vært primet opprinnelig, eller finnes det BLANK/gjennomsiktig primer de kan ha brukt ? Bør jeg prime påny på de stedene hvor det blå nå er kommet frem ? Sitér dette innlegget Link to post
torbit Svart 22.April.2006 Del på Facebook Svart 22.April.2006 Jeg ville tro at blåfargen du ser på undervannsskroget er hardt bunnstoff og at det hvite "som er flasset av" er selvpolerende bunnstoff. Det er ikke sannsynlig at båtbyggeren har lakket undervannsskroget blått! Etter min oppfatning skal du derfor bare flekke over med nytt selvpolerende bunnstoff der det gamle er slitt bort. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 22.April.2006 Del på Facebook Svart 22.April.2006 Hvorfor er det ikke sansynlig at undervannsskroget på en blå båt er blå? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 22.April.2006 Del på Facebook Svart 22.April.2006 Jeg ville tro at hele skroget utvendig er blått, ikke lakket, men gelcoat! Burde være mulig å kjenne/se om det blå er gelcoat eller primer? Er det blankt, eller ser ut som mattet med slipepapir eller virker det som en maling/primer? Hvis det flasser av så vil jeg tro det er primer som flasser av grunnet for dårlig grunnarbeid. Kan ikke få meg til å tro at båten ikke er primet, men kun stoffet. Uansett så bør dette være en reklamasjonssak, ikke på båten, men på det arbeidet som er utført. Ta kontakt med Mar-tec og forklar dem situasjon, om nødvendig vis båten, hvis mulig. Lykke til! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Rormann Svart 22.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2006 Det blå på undervannskroget ser temmelig likt ut som det over vannlinja. Det har samme blåfarge og er blankt. Noen steder er det en annen og lysere blåfarge som kan tyde på primer. I så fall har både primer og bunnstoff flasset av en del steder og det er jo rart på en ett år gammel båt. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.April.2006 Del på Facebook Svart 22.April.2006 Ren epoxy er transparent og kan også benyttes som primer. Uansett er ikke jobben gjort skikkelig siden det flasser av. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 22.April.2006 Del på Facebook Svart 22.April.2006 Kjøpte min RYDS 620 (NY) for 3 år siden. Denne har blått skrog både over og under vannlinjen originalt. Tok jobben selv med å mattslipe undervannskoget , før jeg primet 2 strøk og 1 lag hardt bunnstoff. Dette har fungert bra. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 22.April.2006 Del på Facebook Svart 22.April.2006 Virker som det er enighet om at det du beskriver er en dårlig utført jobb = reklamasjon! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Rormann Svart 22.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2006 Det blå på undervannskroget ser temmelig likt ut som det over vannlinja. Det har samme blåfarge og er blankt. Noen steder er det en annen og lysere blåfarge som kan tyde på primer. I så fall har både primer og bunnstoff flasset av en del steder og det er jo rart på en ett år gammel båt. Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 22.April.2006 Del på Facebook Svart 22.April.2006 Vi har samma problemet med våt uttern som vi kjøpte på bakken i fjor, men vi bare flekket litt over så får vi se ok det holder hele sessongen Sitér dette innlegget Link to post
Rormann Svart 22.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2006 Dette er også en Uttern, men jeg tror ikke at bunnstoffet vil henge på båten så lenge lakken kommer opp i dagen. Her risikerer man en stor jobb etterhvert med å slipe vekk alt bunnstoffet og så prime hele greia flere ganger etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.