Jump to content

Båtførerprøven, ikke fått kortet

Dykker

Recommended Posts

Jeg tok båtførerprøven på Sjøen for alle i Lillestrøm i vår. De sa at de skulle sende beviset i posten til meg etter en ukes tid.

Jeg har ennå ikke fått dette tilsendt. Problemet er at jeg ikke husker hvem som holdt eksamen på båtmessa. Jeg vet derfor ikke hvem jeg skal henvende meg til.

Er det noen som husker hvem som holdt eksamen på messa?

De sa at de skulle sende beviset i posten til meg etter en ukes tid. Jeg har ennå ikke fått dette tilsendt.

Da en venn av meg tok denne prøven tidlig i vinter ble det sagt at det gjerne tok både vinter og votter før det dukket opp noe bevis. Jeg er ikke sikker på hvor lenge dét er, men jeg tror det er mer enn en uke. :lol:

Sendte inn mitt til forying til direktoratet, det var i fra 1979 og ikke i samsvar lenger med eiers utseende. Det dukket opp nytt i posen etter 14 dager. :yesnod:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Grattis!

-Jeg tok mitt da jeg var 15 (!) år. Mistet det i etterkant en gang, og ringte opp til Sjøfartsdirektoratet etter at jeg hadde fylt 26... fikk det i Posten etter 1 uke.

(Måtte sende nytt bilde da, -hadde visst endret utseende siden da...)

Jeg har en mistanke om at de samler opp et passe stort antall før de bestiller kort og sender ut. For øvrig er det ikke Sjøfartsdirektoratet som står for utsending, men Norsk test i Kirkenes. (Kortet er uten bilde, men i hendig kredittkortformat som de sikkert ikke produserer selv.)

• 4 months later...

Hei johan!

Noen her inne skrev en posting om samme problem som du har, tror det var i fjor vinter en gang. Vedkommende fikk nytt båtførerbevis fra Sjøfartsdirektoratet etter en henvendelse dit, hvis jeg nå husker riktig. Prøv det!

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!