Jump to content

Tydelig at det går mot sesong


Jon-Kåre

Recommended Posts

Utifra aktiviteten idag er det mange som har tatt ibruk båten for makan til lite innlegg og aktive medlemmer skal man langt tilbake i tid for å oppdrive (tror nå jeg) Tilog med bastard glimrer med sitt fravær.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Burde vel egentlig vært utpå, men båten er litt "i deler"...så i dag ble det høstvedlikeholdet? av motoren unnagjort. Burde vært gjort før ja...men... :blush:

 

Nå har iallefall den gamle Yanmaren fått ny olje (Super Turbo Pluss fra FK etter inspirasjon fra BP), både på motor og gearkasse. Gearkassen var et lite mysterium, for der ble det plutselig for mye olje etterpå? "Tilfredstillende" nivå etter utsuging igjen med vakuumpumpe (igjen inspirert fra BP) som forsåvidt virket upåklagelig uten søl, selv om jeg ser at jeg kunne fått en lignende noe rimeligere på Biltema. Nytt oljefilter, nytt dieselfilter, luftfilter vasket, nye anoder, dvs 1 anode da den ene fikk vi ikke løs. Vrien å komme til, så må vel få tak i en stor nok fastnøkkel. Må også få tak i noe bedre pakning, er ikke 100% tett der...

Byttet dynamoreim, sjekket impeller (helt OK...så den får leve litt til).

 

Er egentlig litt trivelig å pusle med sånt. (Er vel en gutteting), og selv om det gikk noen timer er det mye kjekkere enn å sitte bak skjermen på kontoret...

 

Nå er vel neste å fikse de detaljene som mangler på motoren, justere riggen, se om man kanskje klarer å finne og fikse den irriterende lekkasjen fra cockpitlenserne :headbang: Impregnere og fikse sprayhood og bomtrekk, få på noe seil....og ut!!!

 

Må vel melde på båten i onsdagsregattaene, og satse på at jeg klarer å få tak i noe mannskap :-)

 

Dette SKAL bli tidenes sesong... :cool:

Link to post
Share on other sites

Det er 2 stk like anoder som skal byttes, og planen er å bytte begge. Kom ikke til med pipenøkkel til den ene, og velger å vente til jeg har ordentlig fastnøkkel før jeg bruker makt.

 

Forøvrig uoriginal anode, og egentlig 1GM og ikke til 2GM. (Har ulike delenummer uten at jeg helt skjønner hvorfor...).

 

Må vel ta opp båten "snart", og tror det er på tide å bytte gjennomføring for kjølevannsinntaket. Ikke helt fornøyd med den kuleventilen der...

Link to post
Share on other sites

Utifra aktiviteten idag er det mange som har tatt ibruk båten for makan til lite innlegg og aktive medlemmer skal man langt tilbake i tid for å oppdrive (tror nå jeg) Tilog med bastard glimrer med sitt fravær.

Ja, i går var jeg opptatt. Så abstinensene var ille i går :wink:

Det som irriterer mest var at jeg ikke rakk Posten, for der ligger pakken fra maritim :cryin:

I dag er det gråvær, men jeg får se om jeg får gjort noe i dag, det kommer gjester etterpå.

Uansett Mandag morgen er første gjøremål og dra på posten, da håper jeg varene fra Faanessen er kommet også.

Link to post
Share on other sites

Hei

Jeg har stått på slipp i helgen. Det er i grunnen ganske stressende når

du må bestille en helg et halvår i forveien.

Hvordan blir været? Får jeg stoffet og klargjort skroget? :crazy:

Jeg fikk stoffet i går og skroget ble klargjort i dag.

Lange og slitsomme dager, men så er det gjort.

Resten er "kosepusling" i båsen. :yesnod:

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Blir desverre dårlig med praktisk båtliv i dette rederiet ennå, båten står godt gjemt under presenningen, rederen sliter for føda langt hjemmefra og matrosen sliter buksebaken i godstolen, og blar i årets nye båtutstyrskatalog fra Rørvik Marina :crazy: . Selv har jeg fått tilfredstillt båthungeren med et besøk i Hansvikfabrikkens lokaler i dag. Mye spennende å se der :eek: , både av ferdigstøpte og så vidt påbegynte produkter, både av av Hansvik og Nidelv. Lukta av nybåt henger ennå i klærne, jammen var den sterk, selv om det ikke var produksjon der i dag. Planene for nybåten fra Hansvik skal forøvrig presenteres på Kystbymessa på Rørvik neste helg. Fra neste helg kommer rederen hjem igjen, så da fortsetter arbeidet med klargjøringen av vår kjære Amica. Vi håper på sjøsetting i løpet av mai.

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...