Jump to content

Prosjekt plastsnekke i tekst og bilder, noen tips?

Fram 21

Recommended Posts

Har nylig kjøpt en 1972 ”Fram 21” plastsnekke med Watermota Sea Panther 30 hk 4 syl diesel motor, som skal ha stått i båten siden 72. Har kjøpt den mye for å ha noe å fikse opp på fritiden

Båten er i dårlig stand. Skroget er nok OK, men det er malt og ikke veldig vakkert. Motoren er dårlig. Timetelleren står på 2800 og den går, så det kan være riktig gangtid, men hvem vet. Har testet kompresjonen, og den er OK så jeg satser på den motoren, selv om jeg må skaffe en overhalt dieselpumpe og jeg sender også dysene avgårde. Disse to tingene koster mer enn jeg ga for båten, men jeg visste det på forhånd. Ellers bytter jeg dieselfilter og diesel, alle slanger, impeller, olje og filter, sjekker termostat og varmeveksleren, og er det mer jeg må tenke på?

Flere og større bilder på min hjemmeside http://home.online.no/~magneroa/fram.cfm

Bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...