M/B Shanty Startet 23.April.2006 Del på Facebook Startet 23.April.2006 I disse oppussings dager for gode game "Shanty" prøver jeg å finne priser for å kunne finne ett utgangspunkt for prisoverslag. finner flere plasser på nettet der de selger mahogny, og har vært i kontakt med noen av dem. når jeg spør om pris får jeg ofte. "Nei, du får komme med målene, så skal vi gi deg en pris" veldig lite tilfreds stillende da jeg enda ikke er sikker på hvor mye det er som må skiftes. Finnes det noen webbutikker /forhandlere som har pris lister liggende på nettet med mahogny heltre? noen som kjenner til hva man nå betale sånn ca for kvadraten eller løpemeteren? noen av Mahogny gutta som kan foreslå forhandlere? På forhand takk! Affe Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Sigurd Svart 23.April.2006 Del på Facebook Svart 23.April.2006 Link som går igjen http://www.billingstadtrelast.no Sikkert ikke de billigste, men i hvertfall noe å sammenligne med. Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 23.April.2006 Del på Facebook Svart 23.April.2006 Det var et forslag her inne tidligere om å gå på brukthandler ol for å kjøpe mahogny. Brukte møbler som kanskje ikke lenger er så fine kan bli godt material til båten. Da vi reparerte kahytten ringte jeg rundt til flere trelastforhandlere før jeg fikk tak i en som kunne skaffe mahogny. Det er jo ikke lenger så "kurant" vare dette og prisen er også deretter Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Sigurd Svart 23.April.2006 Del på Facebook Svart 23.April.2006 Enda billiger; Loppemarked Aller billigst; Trelast containeren på søppelfylling. De er mine hovedleverandører av edeltre. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 Hei Jeg har handlet hos Isene-Joran i oslo. Kjøpte ett 26mm uhøvlet bord på 50x550 cm Sipo-mahogny (2,53 kubikkfot). Betalte for dette ca kr 1 000,- De har masse forskjellige dimensjoner, men stort sett i fallende lengder tror jeg. Du må ringe og bestille det du skal ha, så plukker de fram. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Javi Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 Du kan også prøve Trebåten på Nesset! Sitér dette innlegget Link to post
Muhammed Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 Som utgangspunkt kan du regne 26000 kr. pr. m3. Siden de har prisen i m3 må de regne om til løpemeter i hver enkelt tilfelle. De store trelasthandlerne kjøper Mahogny på auksjon og betaler etter kvaliteten på partiet. Når du vet hva du trenger er det det beste og troppe opp selv se på Mahognyen og PRUTE. Det finnes noe tre som har kvist eller annen skade som kan skjæres vekk. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 Internasjonalt mener jeg man bruker måleenheten kubikkfot på mahogny. 1 kubikkmeter er tilnærmet lik 35 kubikkfot. Med 26 000,- pr kbm blir prisen ca 742,- kbft. Dette skulle gi en pris på kr 1877,- for den planken jeg kjøpte på Isene-Jordan i fjor høst(2,53kbft). Jeg betalte 970-980 kroner for den. Det tilsvarer nærmest halv pris. Så jeg ville sjekket med dem var jeg deg... Det jeg kjøpte var Sipo, bare så man er sikker på å sammenligne epler og pærer... Umulig å få tak i noe Honduras... Jeg forhørte meg hos en del trelasthandlere, og prisen du oppga kan nok stemme med deres veiledende pris. I-J importerer direkte, så det kan nok være noen færre ledd som skal ha betalt... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Sydvesten Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 26000 pr. m3, dette er vel litt i overkant... Jeg kjøpte 0,8 m3 med Brasil teak i fjor på denne tiden, skjært opp i 200x50x2000mm planker... Dette betalte jeg 7000 kroner for, kjøpt i utlandet da... Dette er noe dyrere enn hva den samme butikken skulle ha for Mahogny.. Burma Teaken kostet på samme sjappen omtrtent det dobbelte av Brasil Teaken, alså rundt 14000 kroner pr. m3 Det er godt mulig en må betale 26000 kroner pr. m3 for mahogny her i Norge.... men det er definitivt ikke normal pris ute i verden slik som jeg har erfart... med mindre den har steget meget kraftig det siste året... Jeg kjøpte mitt av et trelastutsalg og ikke en grossist Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.