Xlnt Startet 24.April.2006 Del på Facebook Startet 24.April.2006 Hei Bare lurte på om det er noen som har hatt behov for å shimse opp de bakre motorfestene på en mercruiser/Bravo installasjon? Har kjørt i stykker koblingsplaten på svinghjulet og har satt inn en ny og driver nå og skal rette opp motor, men det ser ut som at motor er for lav i bakkant i forhold til gimbal lager. Begge fiberskivene er på plass i mellom motorfestene og transome platen. Noen som har noen erfaringer? Vennlig hilsen Knut Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
sirius Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 Hei. Er begge fjærene på plass i tilegg til fiberskivene? Sirius Sitér dette innlegget Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55 Link to post
Xlnt Svart 24.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2006 Hvilke fjærer er dette snakk om? Jeg har ingen fjærer. Jeg vet at drevet har vært byttet en gang tidligere men tror ikke at transome platen eller motor har vært ute. Dette er en 7.4L 454 V8, har sjekket manualen og det står ikke noe om noen fjærer der heller. I manualen er det en sprengskisse over opphenget og eneste som er oppgitt der er følgende: nylon låsemutter, bolt, fiberskive, distanse hylse som skal ligge på toppen og en metall skive over distanse hylsen. Hilsen -Knut Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
slettet Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 (redigert) på min 7.4/bravoII samt tidligere Alpha var/er det fjærer inne i fiberskivene. skal ikke skimses etter det jeg har skjønt. denne båten er rimelig ny for meg hadde motoren ut og inn noen ganger takket et totalt inkompetent firma som solgte meg båten. etter en del frem og tilbake ser det ut til at det er opprettingen/sentreringen av motoren som avgjøre dette. Du må ha en "tolk" for å sentre/verifisere sentringen av motoren - med mindre du har flax men så vidt jeg husker må man senke motoren foran for å heise den delen som akslen fra drevet skal inni når du setter på drevet. detter er rimelig kinkig uten tilgang på en tolk og hvis man ikke er nøye me ddette kan hele akslen ryke tvers av etter noen tid. har en profesjonell kontakt med reiktig verktøy som kan hjelpe deg - avhengig av hvor du bor men alle mercruiser verksteder skal ha dette verktøyet så de bør kunne hjelp deg. dette sentreringsproblemet ereneste tingen jeg ikke liker med Merc drevene vs volvo sine utenom en tendens til å gå litt varme med så store motorer etter min smak. men det blir ikke lenge til ;-) qmi, qmi..... qmi.no Redigert 24.April.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 24.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2006 Hei "Tolken" - Sentreringsverktøyet har jeg selv. Men takk for tilbudet. Her er et Bilde av slik det ser ut hos meg samt slik det er skissert i manualen. Så det du sier er at inne i fiberskiva skal det være en slags fjær? Vet du hvor tykk fiberskiva er når den er ny? -Knut Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
slettet Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 ser kjent ut. fjæren ligger inne i fiberskiven før du legger motorfestet nedtil. Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 24.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2006 OK, du vet ikke sånn ca hvor tykke skivene er? -Knut Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Birchwood 320 Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 Uten tolken er dette nærmest umuligt å få til. Bare flaks i så fall.. Senker du motoren i framkant vil den heve seg noe bak på et vis.. Sleit noe heilt for jæ.... med dette og endte opp med å kjøpe meg en tolk fra usa. Men den er å få kjøpt i Norge også. Beste er vel å låne ein men det er jo noe som bør sjekkes hver gang du har av drevet for å sjekke sig på labbene framme.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Xlnt Svart 24.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2006 Virker dette bilde kjent? Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
slettet Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 her kan du laste ned en dårlig PDF kopi som beskriver dette. de benevner den som en stoppfjær men den har vel med enn en vinding på mitt maskineri uten at dette har noen stor betydning. PDF tegn/dok fra manual. den er opp ned så du må rotere den. Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 Virker dette bilde kjent? det er den riktige delen ja. Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 24.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2006 Takker og bukker for hint og tips folkens. Må ut en tur å handle spesial skiver ser det ut som. Det kan da tyde på at motoren min har vært ute en gang før, for de skivene er borte vekk hos meg. -Knut Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.