GeirKS Startet 24.April.2006 Del på Facebook Startet 24.April.2006 Er det noen elektronikkkyndige her som kan konstruere en enkel regulator som kan brukes på solceller og vindgeneratorer? Den bør håndtere inntil 25A. Vi har vært litt innom dette en gang før, men jeg fant ikke igjen emnet. Geir Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 24.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2006 Huh? Skyve emnet mitt ut i fortapelsens mørke på side 2?! I mellomtiden har begynt å bekymre meg for at vindmølla trenger en shuntregulator som brenner av effekten og dermed bremser propellen ved sterk vind? I motsetning til å la den spinne fritt uten ladestrøm. Kanskje på tide å lese manualen (Rutland 913)? Geir Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 Hei. Jeg har selv konstruert en serieregulator som jeg bruker på mine solcellepaneler på tilsammen 60w. Konstruksjonen er litt "krøkkete", men jeg har også en uprøvet versjon som er mye enklere og mer elegant konstruert. Ønskes effekten doblet, kan du bare koble inn en ekstra felteffekttransistor i parallell med den som er i skjemaet som du finner her. Shuntregulator har jeg ikke noe på, men det var en tråd her tidligere her som gikk påenkle shuntregulatorer for påhengere. Ta et søk, så kanskje du finner noe? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.