s-andre Startet 24.April.2006 Del på Facebook Startet 24.April.2006 Hei jeg har et lite spørsmål. har en 50hk 4takts Mercury med turteller som står på 2000rpm med tening av, men når jeg slår på tening på motorn går den til 0rpm. Er dette normalt ? Stig Andre Sitér dette innlegget Link to post
h2o Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 Muligens litt unormalt, ikke helt sikker. Enkelte her på forumet vil kanskje hevde at det er normalt på Mercuy, og foreslå at du kjøper Yamaha. Kanskje en ide å se over elektirske kobligner uansett. Sitér dette innlegget Link to post
jankospeed Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 Hei. Min Mercury 135 1997 2-takter. Min turteller viser ca 1200 når båten ikke brukes. Men går i 0 når motoren starter. Det er vel mere viktig at motorens turtall vises rett når motoren kjøres. Fint å legge seg på 4000 for min del. Sitér dette innlegget 2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI 2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO Link to post
Joerg Becker Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 (redigert) Det er helt normalt og riktig som det er. Det gjelder ikke bare instrumenter fra Marine Power (Mercury / Mercruiser), men de allerfleste andre turtallmåler med spole og peker også. Jörg Redigert 24.April.2006 av Joerg Becker (see edit history) Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Arvid_A Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 Min turteller viser ca 1200 når båten ikke brukes. Men går i 0 når motoren starter.Det samme har jeg lagt merke til også på min turteller. Etter at motoren er stoppet stanser turtelleren på ca 1200 o/min. Men dersom tenningen slås på et kort øyeblikk (mens motoren står) og så av igjen, går turtellerviseren til null. Min teori om dette, uten at jeg har sjekket nærmere, er at det må være en kondensator i turtelleren som er blitt ladet opp, og som så holder en viss spenning i en tid. Dersom tenningen så slås på et kort øyeblikk lades kondensatoren ut og turtelleren faller til null. Sitér dette innlegget Link to post
Heba Svart 25.April.2006 Del på Facebook Svart 25.April.2006 Dette er helt normalt - og det skal være slik. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 25.April.2006 Del på Facebook Svart 25.April.2006 Samme skjer på min Johnson 115hk 2-takter, helt normalt. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
s-andre Svart 25.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2006 Takker får alle svarene, å slår meg til ro med at alt er som det skal. Stig Andre Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.