ulysses Startet 25.April.2006 Del på Facebook Startet 25.April.2006 (redigert) Jeg tenkte å lage en lukeholder til nedgangslemmene på båten i syrefast u-profil, formet som en U sett fra cockpiten. Profilen skal altså bli et spor som jeg kan dytte lemmene ned i. Alu-hadde kanskje være det beste, men det er litt mer problematisk å sveise hvis det må til (med mitt dc-tig-utstyr), og så må det elokseres. Syrefast er enklere i så måte. Problemet er at jeg ikke finner noen som selger dette. Har forsøkt katalogen til Astrup, Ruukki og Norsk Stål, men uten resultat. Er det noen av baatplassens medlemmer som vet hvor jeg kan finne noe slikt? Jeg er veldig takknemlig for tips. Se bilde her: Redigert 25.April.2006 av ulysses (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 25.April.2006 Del på Facebook Svart 25.April.2006 jeg ville hørt med et PLATEVERKSTED, lettere å få noen til å bukke / knekke til en plate, enn å få tak i en ferdig profil tipper jeg.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
seilbåt Svart 25.April.2006 Del på Facebook Svart 25.April.2006 Hei Prøv med en tlf til Damstahl AS på Askøy 56151570, de har det meste spisialister på rustfritt stål. Eller Hjemmesiden her Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 25.April.2006 Del på Facebook Svart 25.April.2006 Jag skulle gjort som Suzuki säger..... har haft en smed som hjälpt mig o lage en badeplattform, han bockade dessa u-profiler själv. (glöm ikke elektropoleringen) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
seilbåt Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 Fikk du tak i profil........ Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 (redigert) Syrefast U-profil er ikke vanlig handelsvare. Kun vinkel og firkantrør leveres. Aluminium leveres dog i nesten hvilke som helst tenkelig og utenkelig profil. Et alternativ kan være å få kuttet profilen av rustbestandig firkantrør med vann eller laserteknikk. Det enkleste er vel å få bukket profilen av plate om ikke godstykkelsen er for stor. Redigert 27.April.2006 av TMe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Som Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 Tror nok U-profilene til mine luker er i aluminium, sjøvannsbestandig. Det er ikke nødvendig med syrefast til dette. Sitér dette innlegget Link to post
ulysses Svart 27.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2006 Syrefast U-profil er ikke vanlig handelsvare. Kun vinkel og firkantrør leveres. Aluminium leveres dog i nesten hvilke som helst tenkelig og utenkelig profil. Et alternativ kan være å få kuttet profilen av rustbestandig firkantrør med vann eller laserteknikk. Det enkleste er vel å få bukket profilen av plate om ikke godstykkelsen er for stor. Ser ut som om jeg må få laget den i alu. Blir sikkert billigere enn å få spesiallaget en syrefast profil. Da kan jeg i og for seg få den eloksert i alle mulige tenklige farger etterpå, men det blir vel helst natur eller sort. Sitér dette innlegget Link to post
Aasen Svart 28.April.2006 Del på Facebook Svart 28.April.2006 Ingen problemer å få laget en profil. Hvilke mål ønsker du og tykkelse på stålet. Sitér dette innlegget Link to post
2715e Svart 28.April.2006 Del på Facebook Svart 28.April.2006 Hei Kan du ikke bare dele et passelig vanlig rør i to?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.