Jump to content

Syrefast U-profil

ulysses

Recommended Posts

Jeg tenkte å lage en lukeholder til nedgangslemmene på båten i syrefast u-profil, formet som en U sett fra cockpiten. Profilen skal altså bli et spor som jeg kan dytte lemmene ned i. Alu-hadde kanskje være det beste, men det er litt mer problematisk å sveise hvis det må til (med mitt dc-tig-utstyr), og så må det elokseres. Syrefast er enklere i så måte.

Problemet er at jeg ikke finner noen som selger dette. Har forsøkt katalogen til Astrup, Ruukki og Norsk Stål, men uten resultat.

Er det noen av baatplassens medlemmer som vet hvor jeg kan finne noe slikt? Jeg er veldig takknemlig for tips.

Se bilde her:

Bilde

Redigert av ulysses (see edit history)

Syrefast U-profil er ikke vanlig handelsvare. Kun vinkel og firkantrør leveres. Aluminium leveres dog i nesten hvilke som helst tenkelig og utenkelig profil.

Et alternativ kan være å få kuttet profilen av rustbestandig firkantrør med vann eller laserteknikk. Det enkleste er vel å få bukket profilen av plate om ikke godstykkelsen er for stor.

Redigert av TMe (see edit history)

Syrefast U-profil er ikke vanlig handelsvare. Kun vinkel og firkantrør leveres. Aluminium leveres dog i nesten hvilke som helst tenkelig og utenkelig profil.

Et alternativ kan være å få kuttet profilen av rustbestandig firkantrør med vann eller laserteknikk. Det enkleste er vel å få bukket profilen av plate om ikke godstykkelsen er for stor.

Ser ut som om jeg må få laget den i alu. Blir sikkert billigere enn å få spesiallaget en syrefast profil. Da kan jeg i og for seg få den eloksert i alle mulige tenklige farger etterpå, men det blir vel helst natur eller sort.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...