Jump to content

Bord på uteplassen


Båtfareren

Recommended Posts

har noen erfaringer med bord / stoler på uteplassen, samt vedlikehold for å bevare treet ?

Lakkert tre utendørs/i cockpit i båten er ikke noe morro. Etter noen år med UV stråler krakkelerer lakken, og du må pusse ned og lakke.

 

Teak er tingen - og jeg foretrekker ubehandlet teak som gråner litt.

Link to post
Share on other sites

Om noen har erfaringer med bord og stoler på uteplassen? Hvilken uteplass snakker du om, og hvilken båt? Vil jo tro at de aller fleste som har en båt med akterdekk (lukker båt) har det... Hvis det er teakmøbler du tenker på, så kunne det jo vært greit om du formulerte spørsmålet ditt dithen, slik at vi slipper å gjette hva du mener.

Link to post
Share on other sites

min erfaring er at lakk bør unngås for enhver pris. foretrekker olje.

 

om det kan være en pekepinn hadde jeg en storjobb på baylineren min sin teakutrustning på uteplassen (lasteplanet) og prøvde både teak og vanlig owatrol tre/båtolje og virket mer robust og fikk mye dypere og finere glans enn teakvarianten så det blir den for fremtiden. med treoljen fikk teaken en ravliknende dyp farge.

 

dette er maken til min - hold for øra hvis du går til denne linken:

http://home.online.no/~sbrarud/bayliner2556tilsalgs.cfm

 

slik ser det ut men jeg har ikke møblement på terassen:

Bilde

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...