Jump to content

Hodebry med register på VP aq170


Cato23

Recommended Posts

Det nærmer seg skremmende sesong nå. å når toppen er ferdig på overhaling,skal jeg sitte igjen med en strøken motor. Med et lite hakk. Registerhjulet som er til kammen mangler merking :headbang: . Et par forståsegpåere har kikket på dette og funnet ut hvordan den skal stå. Men jeg er ikke heilt fornøyd. Mener at man umulig kan sikre seg 100 % uten merke. Har noen et et slikt drev liggende? enten å selge eller ta et bilde av, så jeg kan se iforhold til kilen hvor merke skal vær?

Blir supergla for alle råd og tips :flag:

 

Mvh Cato

Link to post
Share on other sites

Nei. Hadde veldig lyst til å sleppe det utlegget. HAr blitt nok som det er(men blir sikkert mer).

Men fant heller ikke dreva inne på den linken.

Men skulle da tro at noen her inne kan vær behjelpeli på et vis. Det må da stå en sånn motor en plass som noen kan ta et bilde av eller selge meg drevet.hm... får bare krysse fingra.

Finnes det noen oversikt en plass over hvilken dimensjoner det er på de forskjellige skruer på motor og drev? sliter litt med å finne riktige bolter. spess på drevet.

Link to post
Share on other sites

Lysaker har kamdrevsett i stål til ca kr. 1800, og i fiber til 1700.

 

Gå inn på nettbutikk, klikk opå Volvo, deretter på diverse motor, scroll nedover.

 

Bilde av hvordan dette skal stå er nok ikke nok, dessverre. Enten må du ha drev med merker, eller så må du ha måleskive for justering av kam-drev.

 

Du kan jo lete litt her: www.kgtrimning.com, gå inn på kamaxlar.

 

Du kan også sjekke her: www.lidingomarin.se De har nettbutikk, og for en stor del samme sortiment som Norpart, som har vært nevnt i en tidligere tråd; www.norpart.no

 

mvh

 

M.

Marna

Link to post
Share on other sites

Veldig rart at det ikke finnes merking.

Nå er jo tannhjulene ganske grove så det går kansje å se på et detaljert bilde hvordan splinten i kamakslingen står plassert i forhold til merkingen?

Husk at også fordeleren er avhenging av at disse to tannhjulene sitter overens.

 

Du finner nok et brukt tannhjul enten hos en hugger eller på blocket.se

 

Ketil.

Link to post
Share on other sites

Tanken var akkurat det å telle ant tenner fra kilen, -med et bra bilde tror jeg det skulle gått bra. Men 1800 var ikke SÅÅÅ ille da :rolleyes: . VP skulle ha 4000.-

Men en sånn målskive/gradskive,hvordan funker det? å koster det mye? er det komlisert?

Aldri vært borti.

Men skjønner ikke hvor merkingen på det ene hjulet har blitt av. Spørs om det har subba inntil reg. dekselet eller no. Men de ser ikke slitt ut noen av de. Rart

Link to post
Share on other sites

Det var det første jeg håpte på. men nei. Men d kan være at det har vært snudd feil en gang.har subba inn mot blokka å derfor slipt vekk merke. Ikke vet jeg. Bare at det er ufattelig plagsomt. Så nok en gang:

legg et kamdrev i en konvolutt å send den til Ålesund så redder du sommeren min :cool:

Takker på forhånd :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Da kan jeg med glede avslutte denne tråden for min del. Fikk tak i en delemotor,med kamhjul med merking. Motoren startet omtrent før jeg vrei om starteren. Kan hende det blir båt tur til santans likevell :flag:

 

Takk til alle innspill og ideer :seeya:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...