Jump to content

Ny gratis annonseplass med bilder ønsker innspill


Netthandel

Recommended Posts

Hei!

Jeg jobber med web til vanlig, og starter nå Norgesannonser.no på privaten. Målet er å være et meget godt alternativ til stedene man må betale for annonsene, med å ha svært høy kvalitet på tjenesten. På denne måten kan jeg kombinere hobbiene mine (båt, radiostyrt og web...).

 

Noen ganger begynner hjernen å rulle :crazy: når jeg skal tenke igjennom hva som bør være med i mulighetene. Jeg kan stort sett lett programmere det, men jeg vil lage noe som er svært brukervennlig...

 

Det jeg mener er:

Hva bør være med av felter på eks. vis "Motorbåt"?

-Merke

-Årsmodell

-Skrogtype (planer, halvplaner, fortrenger)

-Motortype (innenbords, utenbords)

-Motormerke

-Motorstørrelse

-Motor årsmodell

-...

 

Hva med kategorien "Seilbåt" ?-der er jeg helt blank. Har "vokst opp i båt" men ikke seilbåt... (beklager... :wink: )

 

Bør jeg dele kategorien "Motorbåt" inn i klassene "Snekke", "Halvplaner", "Planer" ???

 

Bør jeg dele kategorien "Seilbåt" inn i noen klasser?

 

 

Gi meg innspill så jeg kan lage en utmerket gratis annonseplass for oss alle som "drømmer om båt" hele vinteren, og gjerne bruker Påsken i båthavna...

 

 

Ta gjerne med dine "drømmer" for en annonseside også, så kan det jo hende jeg kan lage det ferdig før jeg stikker for å :fishing:

 

 

(Jeg håper det er greit at jeg bruker dette forumet (som jeg en stund har vært medlem i) til å spørre om dette. - I bunn og grunn ønsker jeg bare å høre hva som bør være med på en god annonseringsside.)

Link to post
Share on other sites

Hei. Bra prosjekt. Jeg for min del syns Finn er veldig enkel og oversiktlig. Men et gratis alternativ er jo bra.

Men tips fra min side er:

Egen kategori for Kjøp. Både motor,deler,utstyr og båt.

Skill mellom forhandler og privat.(meget irriterende når en forhandler kjører ut 20 annonser av omtrent samme slag).

Ikke minst hold sia ryddig(autodb er et h..... flere anonnse av akkurat samme prod. og selger).

Synes kanskje at forsiden din hadde litt for mange underlinker, Ble et litt rotete/overfylt bilde.

En for båt,bil,pc osv holder før man klikker seg inn på det aktuelle område.

Lykke til videre.

 

Mvh Cato

Link to post
Share on other sites

Meget bra prosjekt. Jeg syntes finn.no er en oversiktelig bra side. Kanskje du skulle ha laget noe liknende?. Gratis annonse-side er bra. Autodb kjører jo også gratis, men denne sine begynner å bli for useriøs av folk som kun legger ut tulle-annonser. Håper du vil kjøre en strengere registrering av annonser, enn det autodb gjør.. Lykke til! =)

Link to post
Share on other sites

Hei igjen!

Takk for hyggelige og konstruktive tilbakemeldinger! :cheers:

 

Egen kategori for Kjøp. Både motor,deler,utstyr og båt.

Takk for innspill! => notert! :smiley:

 

Skill mellom forhandler og privat.(meget irriterende når en forhandler kjører ut 20 annonser av omtrent samme slag).

Jeg er så enig! -med at det er MEGET irriterende med mange like annonser. Derfor er det forbudt på Norgesannonser... :wink:

 

Jeg kommer nok ikke til å skille mellom forhandler og privat ennå (på brukte varer). Men jeg kan enkelt gjøre det lett å skille mellom dette i Avansert søk... => notert!

 

Synes kanskje at forsiden din hadde litt for mange underlinker, Ble et litt rotete/overfylt bilde. En for båt,bil,pc osv holder før man klikker seg inn på det aktuelle område.

Jeg foretok en enkel undersøkelse blant venner og kjente helt i begynnelsen av prosjektet, og hadde da i utgangspunktet tenkt det samme. Men til min overraskelse ville langt de fleste ha alle linkene synlige. - Derfor vil jeg kjøre med det en stund, og se hvorden det blir tatt imot.

 

Håper du vil kjøre en strengere registrering av annonser, enn det autodb gjør..

I utgangspunktet har jeg tenkt til det. Og per i dag har jeg lite problemer med å sørge for nettopp det. Men hvis dette "tar av" - som jeg håper (jeg vil jo at det skal bli brukt) - trenger jeg innspill fra brukerne når de ser noe som er "tullete" - Da kan jeg slette annonsen(e)...

Link to post
Share on other sites

Det jeg ofte ser etter i båt annonser : Bredde.

 

Dette fordi bredde er en begrensende faktor pga båtplassen. Bredde er med i andre salgsfora, men ikke som søkbar/begrensende parameter. :headbang:

 

Lengde/dybde etc er jo også obligatoriske.

 

En annen ting jeg har savnet på ALLE andre annonse fora som søkbart felt (og som felt i det hele tatt stortsett) : Antall Kabiner.

 

Dette fordi jeg leter etter båt med akterkabin o.l.

 

Pris er jo også en vesentlig faktor da.. :blush:

 

Ellers lykke til med prosjektet, det største utfordringen ligger nok i å gjøre det kjent og brukt, og da tror jeg nok dette kan være ett godt sted å begynne ja, sålenge det handler om båt :wink:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

kjempebra start syntes jeg, det vil jo selfølgelig bli bedre og bedre ettehvert som behov og bruk endrer seg.

Men en ting som er viktig, det er å få slettet utgåtte annonser.... jeg har ikke anelse hvor mange annonser fra diverse gratissider som jeg har ringt på, bare for å høre at den er solgt for leeenge siden, og annonsøren er minst like frustrert som meg....

 

Lykke til!!!

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

En fin ting til feks under seilbåt utenom det vanlige som lengde, bredde, vekt, antall kabiner er at en burde få med høyde under dekk også...

Er noe dritt på andre steder der dette ikke er oppgitt ettersom innvendig høyde er kjekt å vite...

Hva skal en med en 38 foter som er 3,20 brei og 70 cm høy innvendig når en skal bruke dette som familiebåt..hehe bare litt tanker her.

Link to post
Share on other sites

høyde under dekk

=> Notert! (gjelder vel bare seilbåt?)

få slettet utgåtte annonser....

Jeg er så enig så enig! => På Norgesannonser kan du (som har lagt inn annonsen) selv ENDRE eller SLETTE som du måtte ønske... Du kan endre overskrift, tekst, bilder - og til og med kategori... :eek: - må bare logge inn med brukernavn og passord...

rubrikk med "Kurs / opplæring"

=>Utført!

 

Flere tilbakeeldinger mottas med takk!

Link to post
Share on other sites

Kort spørsmål:

Norgesannonser tillater firmaannonser - så lenge det ikke "spammes" (mange like annonser). Men hva med diverse leverandører av eks. bunnstoff eller annet slikt?

 

-Nå har jeg opprettet en egen kategori som heter "Leverandører" - der jeg tenker å samle disse når de annonserer småting. Tror dere det vil fungere bra?

Link to post
Share on other sites

Se på annonse for biler to annonser BMW 535 i

samme annonse.

 

Dette starter dårlig :wink:

 

Ellers ønsker jeg en slik side veldig velkommen

 

På motorer kan du ha egne rubrikker for deler

en på innenbords og en på utenbords.

 

Skal prøve å komme på andre ting etterhvert :cheers:

Deler under motorsykkel f eks

Redigert av Daffy (see edit history)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

to annonser BMW 535 i

samme annonse.

Det mangler én overskrift i mellom de to (dvs den er hvis på hvit bakgrunn for øyeblikket. EDIT: endret nå til hvit bakgrunn med mørk rød skrift) Det er slik det er satt opp, men er enig at det ser rart ut når det bare ligger én annonse inne. Her ser du bedre hvordan det skal være.

 

Altså nyeste annonse fremheves ekstra.

 

Egne rubrikker for deler til påhengs/ innenbords er aktuelt.

 

Lurer også på egen rubrikk for Elektronikk til båt... (begynner jo å bli mye av det... :-) )

Link to post
Share on other sites

egne rubrikker for deler en på innenbords og en på utenbords.

=> har laget egen rubrikk for hver av de to - under "Deler & utstyr"

=>Har også laget en rubrikk under der for "Båtelektronikk"

 

OBS: designen vil endres - slik at det vil se mer ryddig ut.

 

Hvis noen har noe de skal selge, må dere gjerne ta i bruk annonsene nå. Da ser jeg lettere hvordan "sluttresultatet" blir - samt kan få innspill hvis (når :lol: ) dere har noe å innvende...

 

Takk for alle innspill hittil! :cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...