Jump to content

Sjelden farge på gelcoat, Uttern 5500 dc exlusive 1999


mrWater

Recommended Posts

Hei! Jeg har et lite problem som kanskje noen kan hjelpe meg med. Problemet er at båten min har en sjelden grønnfarge og et hull som bør tettes. Hvordan kan jeg få tak i den riktige fargen til båten min? Fargen heter gn49400.

 

Jeg legger ved bildet av båten så kan dere grønnfargen selv.

 

Mvh mrWater

http: //baatplassen.no/bildearkiv/8/8987/baat2.jpg

Link to post
Share on other sites

Eksisterer produsenten fortsatt? I såfall er vel det beste løsning. Reichhold kan sikkert oppdrive fargen, men da må du sikkert bestille 20kg, og det er vel litt mye...Evt prøv billakkspesialisten på St.Hanshaugen.

 

Hvis det ikke er et veldig synlig sted kan jo lakk være et alternativ. Billakk får du i alle regnbuens farger.

Link to post
Share on other sites

Fra fargenummeret å dømme kan dette være Gelcoat fra GRPMS (tidligere Ashland - tidligere Neste, osv.) Jeg jobber på butikk i Tromsø hvor vi forhandler Gelcoat/Topcoat fra Ashland. Vi har ikke denne fargen på lager den enestegrønne vi har på lager heter 47000. Klarer ikke helt huske men tror Reichold (Norpol) har fargenummer med 4 siffer. Dersom ingen forhandler har litt på lager må man bestille 20 kg. Hvor i landet holder du til? Kan sjekke i morgen på jobb om dette er en farge som står i fargekartet. Eller så kan du ringe til GRPMS Norge i Larvik og spørre om fargen eksisterer og evt nærmeste forhandler.

 

Nordstar

Link to post
Share on other sites

Hei! og takk for kjapp respons.

Jo det er en Uttern 5500 dc exlusive 1999 modell som det kun ble laget 5 eksemplarer av. En sjelden båt på sjøen kan man si. Jeg har allerede vært i kontakt med Uttern i Sverige, men de kan ikke hjelpe meg.

 

Jeg holder til i Kristiansand og her har jeg saumfart alle butikker for å finne en farge som matcher.

 

Hvis jeg ikke kan få den orignale fargen som gelcoat, hva bør jeg gjøre da?

 

mvh MrWater

Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg har skjønt kan slike fargeblandingsmaskiner blande alle mulige fargekoder i både maling og lakk. Det er kanskje en fordel å besøke forretningen midt på dagen, så det ikke bare er en ekstrahjelp du kommer borti. Da kan du bruke en gelcoat i nesten samme farge, og lakke over med riktig farge tilslutt. Hvis du skulle få en ripe i lakken er det en fordel at ikke gelcoaten er i en helt annen farge.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...