Tore B Startet 30.April.2006 Del på Facebook Startet 30.April.2006 Nå driver jeg å bytter lager, og jeg syns det nye lagret er litt romslig, kanskje bare noen tiendels millimeter, er det riktig? Akselen er litt under 40 mm leveres aksler i tommer som er litt under? Eller er alle i mm? På toppen av det hele er det en langsgående sprekk i lageret, vil det ha noen betydning når jeg får den inn i hylsa? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 30.April.2006 Del på Facebook Svart 30.April.2006 ehh; er ikke cutlesslageret med sånn gummi innvendig i en plasthylse da ? Eller er det i akselbraketten det er litt " romt " ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Sydvesten Svart 30.April.2006 Del på Facebook Svart 30.April.2006 (redigert) Aksler leveres i både tommer og mm.... det finnes standar størrelser som stort sett alltid benyttes... for mm er det vanlig med inndelign i hele 5mm for tommer er det vanligvis en inndeling på 1/4". Den tomme akelingen som ligger nærmest opptil 40mm er nok 1 1/2" med 38,1mm.. Det kan være litt klaring mellom aksel om cutless lager, men ikke mye... Du vil kunne kjenne litt slakk... men normal skal det ikke være målbare klaringer.. Mellom cutless lager og festbrakett skal det være presspassning og absolutt ingen klaring.. Når har ike jeg sett cutless lager i denne dimensjonen som har en lnagsgående splitt, men det kan være for å lette inn/ut montering... Er det bronse ytterdel på dette lageret eller det "plast" og hva er ytterdiameteren... Det finnes veldig mange typer cutlesslager Redigert 30.April.2006 av sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Chrian Svart 30.April.2006 Del på Facebook Svart 30.April.2006 Byttet cutlesslager på den forrige båten våres, her var akslingene 1 1/2". Da jeg monterte dette syntes jeg akslingen virket litt løs i lageret, ringte leverandøren og fikk til svar at dette var helt normalt, det skulle være plass til ett tynt vannlag mellom aksel og lager. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.