Geirh Startet 30.April.2006 Del på Facebook Startet 30.April.2006 Har kjøpt helt ny båt (Flem) hva anbefaler båtfolk og vaske båt med?? tenker da til daglig renhold utvendig. Fjerning av sot,fuglesjit,skomerker ja som sagt vanlig rengjøring.Salo oppvaskmiddel? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 30.April.2006 Del på Facebook Svart 30.April.2006 Om dette tema finnes det like mange meninger som båteiere. Jeg anbefaler Hempel Yachtcleaner Sitér dette innlegget Link to post
maanestraale Svart 30.April.2006 Del på Facebook Svart 30.April.2006 Gratulere med ny båt! Flem 340 FB sant? Hva slags motor har du i henne? VP D6, 370 ? Vask: Har god erfaring med Jotun Båtvask. Vasker godt og er snill med polering/wax laget! Salo/oppvaskmiddel løser opp wax`en ville jeg tro. :nono: Sitér dette innlegget M/B Månestråle www.maanestraale.com Link to post
UnnaMed Svart 30.April.2006 Del på Facebook Svart 30.April.2006 Gratulerer!!! Når båten kommer ut av støpeformene har den en masse voks som det er lurt å ta vare på. Derfor prøv å holde båten ren med vann og svamp eller mikrofiberklut, unngå vaskemidler som tar bort voksen. Polish er det beste for å ta bort flekker. Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 30.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2006 Takk for det Månestråle. Flem 340 men nå har de bytta til 350 så min heter flem 350 Motor er yanmar 340 hk med Vgir Meget godt fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
Sinus_nor Svart 30.April.2006 Del på Facebook Svart 30.April.2006 Jeg vasker min nesten nye båt med varmt vann med litt grønnsåpe oppi. Mener grønnsåpe er snillere med voksen enn mange andre såper. Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 30.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2006 Takker så mye for de svarene jeg fikk ble litt klokere Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 30.April.2006 Del på Facebook Svart 30.April.2006 Jeg har aldri fått en god forklaring på hvorfor det beste både på nye og gamle båter er å bruke svært varmt vann i kombinasjon med grønnsåpe ved vasking av båten. Vannet må være så varmt at det er ovenfor smerteterskelen for å holde hånden i vannet. Jeg har opplevd at den beste effekten opptrer etter at jeg har kjørt motoren varm - da er varmtvannet fra berederen like under 78 grader Celsius. Da virker grønsåpevannet som en drøm. Det skulle vært interessant om en kjemiker kunne forklare effekten av svært varmt vann og grønnsåpe på vasking av både ny og gammel gelcoat. Jeg har gjennom mange år forsøkt mange vidundermidler - men aldri funet tilsvarende som det nevnte. Det vil være slik at enkelte områder krever rubbing - og da er aotosol et bra produkt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.