Jump to content

Motorlabber MD17D?


torbit

Recommended Posts

Jeg har byttet ut en defekt MD17C med en nyere MD17D. På denne er utgangen fra gearkassen ca. 5 cm. høyere enn på den gamle motoren, slik at flensen ikke flukter med propellakslingen - jeg må derfor bytte ut de aktre motorlabbene. Noen som har no' liggende? Skulle være deilig å få båten på vannet, forrige sesongen ble tilbragt på land ..... :confused::confused::confused:

Link to post
Share on other sites

Hei !

Siden jeg er i gang med en lignende jobb som deg,fikk jeg lyst å svare deg med noen ord.Jeg har nemlig kastet ut en MD 17 D for a montere inn en 2003T. C utgaven har jeg ikke hatt noe med å gjøre.men på volvopenta.se finnes det en oversikt over gamle motorer med målsatte tegninger.DE to utgavene av MD 17 er nok temmelig ulike med krav til fundamenet.Her er det neppe nok å skifte motorfester.MD 17 D er nedvinklet 7 grader i gearet mens c utgaven er strak.Her er det nok ikke noen muligheter for a fikse dette ved andre motorfester.De fleste motorfester bygger vel like mye.og mulighetene for justering er ganske begrenset og bør vel bare brukes til finjustering.

Du må nok gjøre om fundamentet.Dersom dette består av vinkeljern som er boltet i dragere på siden av motorrommet kan du komme ganske rimelig fra det.Da er det bare å flytte disse.Derom fundamentet derimot er oppbygget fra bunnen av båten med innlagt jern,er det bare å å belage seg på glassfiberarbeid i massevis.

Gå inn på nettstedet jeg nevnte og klikk deg fram til de gamle motorerne.Du kan lage deg en jigg som tilsvarer motorfestene på "nyemotoren" og bruke den som hjelp til å utforme nye fundament,

Hilsen Gutek

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...