Jump to content

Korrosjon på roret


Happy Skvett

Recommended Posts

Hei,

 

har fått på land vedhaugen nå og går over båten med kritisk blikk (for første gang etter at jeg kjøpte den ifjor). Blir noe bekymret nå jeg ser hvordan de rustfrie skruene har spist på "rorgaffelen". Bildene viser der problemet er størst, øverst på på den ene siden av roret. Jeg tror nok gaffelen vil holde en stund til, men da må skruene byttes. Jeg er kjent med at ulike metaller fører til korrosjon. Men hvilke skruer kan jeg bruke istedet? Dersom gaffelen må byttes, er det vel bare å stikke innom nærmeste smed..?

 

Bilde

 

Bilde

mvh john øivind

Link to post
Share on other sites

Heisan

Ja her bør du nok få deg en ny gaffel, og jeg synes deet ser ut som om treverket også er dårlig. Jeg tror jeg ville betakke meg for å bruke det ut i fra et sikkerhetsmessig synspunkt, men jeg har jo ikke sett det i virkeligheten da.... Når du har skifta gaffelen så må du nok sette sink-anode på roret, for det er tydeligvis mye galvanisk tæring ute å går....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...